SzántóGráf

A jó mobilreklám ismérve, hogy tájékoztat – a mobilhirdetések egyre elterjedtebbé válnak hazánkban, amikkel mára tömegeket lehet elérni

Jelenleg a mobiljukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott készülékén
mobilhirdetésekkel találkozni. Számukra fontosabb, hogy egy mobilreklám tájékoztasson, mint hogy
szórakoztató legyen – derül ki az eNET – Madhouse friss kutatásából, amely a mobilhirdetésekkel
foglalkozik.
El a kezekkel a mobilomtól!
Az eNET és a Madhouse 2016 áprilisában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők
életének szerves részévé vált a mobiltelefon, amitől nem szívesen válnának meg: kivétel nélkül
mindenki használ közülük ilyen készüléket, és kétharmaduk még az édesség-evésről is kész lemondani
egy hónapra, csak hogy megtarthassa a mobilját. Az okostelefont használók függése még meglepőbb:
egyharmaduk inkább a szexet nélkülözné egy hónapra, semmint az okoskészülékét.
A mobilt nem csak egyre többen, hanem egyre szerteágazóbb módon is használjuk, így a netezők fele
már mobiltelefonján látogat napi rendszerességgel közösségi oldalakat, illetve böngészik az interneten,
40% pedig innen (is) informálódik. Mivel a mobiljukon netet használók száma már közel 3,7 millió fő,
így a mobilhirdetések is egyre elterjedtebbé válnak, amikkel tömegeket lehet elérni idehaza.
Áttörés a mobilhirdetések piacán
A mobiltelefonjukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott rendszeresen
mobilreklámokkal találkozni készülékén. A mobilhirdetéseket többé tehát nem kell magyarázni,
rengetegen észlelik őket, és tudják, mire valók azok.
Jó hír a mobilhirdetőknek, hogy a telefonjukon reklámokkal találkozók közül tízből hatan tisztában
vannak vele, hogy a tartalomszolgáltatóknak ezek jelentik a fő bevételi forrást, ezért elfogadják a
hirdetéseket az oldalak/alkalmazások ingyenességéért cserébe. Azok közül pedig, akik meg is szokták
nézni a mobiljukon a reklámokat, 58 százalékkal már előfordult, hogy megtetszett neki egy termék,
aminek a hirdetését a mobilján látta.
Na de milyen a jó mobilhirdetés?
Érdekes lehet, de a válaszadók számára egy jó mobilhirdetés legfontosabb kritériuma, hogy számukra
értékes információt közvetítsen (62%), ezt követi szorosan az igény, hogy egy reklám képes legyen
bevonni a felhasználót, tehát hogy érdekes, kreatív vagy vicces legyen (57%). A harmadik fontos
szempont, hogy szolgáltatói engedélyt kérjen a megjelenítésre (56%); továbbá a válaszadók több mint
felének lényeges, hogy a reklám releváns, azaz az érdeklődési körének, böngészési előzményeinek
megfelelő legyen (51%). Meglepő, de mindössze 39 százalék tartotta fontosnak, hogy a
mobilhirdetések passzoljanak az oldal/applikáció tartalmába, szerkezetébe, dizájnjába.
A kutatást megelőző három hétben látott mobilreklámokkal kapcsolatban a legtöbben az Adidas,
Ikea, Renault, Samsung, Telekom, Tesco, illetve a Vodafone hirdetéseivel találkoztak mobiljukon.
„Sok hasznos információval szolgált számunkra is a kutatás. Mindig segít, ha beleláthatunk a
felhasználók fejébe, hiszen célunk, hogy olyan reklámok jelenjenek meg a mobilokon, melyek
felcsigázzák a fogyasztók érdeklődését egy termék iránt, emellett nem zavaróak, makulátlan
megjelenésűek és informatívak egyszerre.”- fejtette ki Brindza Gábor, a Madhouse ügyvezetője.
Készülhetnek a mobilhirdetők
A mobiltelefon mára az informálódás egyik fő forrásává vált a felnőtt magyar netezők életében, legyen
szó akár közösségi oldalak látogatásáról, böngészésről, vagy információkeresésről. Mindez
természetesen a mobilhirdetők lehetőségeit is kiszélesítette, hiszen egyre többen érhetőek el mobilon.
Hazánkban jelenleg 2,9 millió mobiltelefon-használó szokott mobilreklámokkal találkozni készülékén,
ez a szám azonban a mobilról végzett online tevékenységek terjedésével együtt várhatóan a jövőben
tovább növekszik majd.
eNET – Madhouse
További információ: Pintér Róbert, eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.
Tel: +3630 999 6595, e-mail: robert.pinter@enet.hu
Röviden a felmérés hátteréről: az eNET 941, 18 évnél idősebb internetező bevonásával, 2016
áprilisában végezte kutatását. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség
tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idősebb hazai
internetezők véleményét.
eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.
Postacím: 1092 Budapest, Ráday u. 42-44.
www.enet.hu
Székhely: 1092 Budapest, Ráday u. 42-44.
Tel/fax: 373-0779, 337-0780
E-mail: info@enet.hu
Szerzők:
Hujber Tünde
Pintér Róbert
A kutatás főtámogatója a Madhouse:
A kutatási összefoglaló a Creative Commons Nevezze meg! – Ne adja el! – Ne változtassa! 2.5 Hungary licenc
szerint az alábbiak betartásával felhasználható, terjeszthető magán-, non-profit-, oktatási és ismeretterjesztési
célra:
Meg kell jelölni a kutatás készítőt a következő módon: „eNET – Madhouse: A jó mobilreklám ismérve, hogy
tájékoztat”.
Tilos a változtatás: idézett szöveget, vagy szövegrészletet csak eredeti formájában lehet közzétenni.
A közzétevő ugyanakkor a szövegrészletekhez hozzáteheti saját írását. Tilos az értékesítés!

Exit mobile version