Csaknem félévszázada pusztítom a benzint, s szennyezem a levegőt. Gyorsan nyergeltem át a kétütemű motorról a két ütemű Trabantra. Kevés olyan autótípus van, amelyet még nem volt szerencsém kipróbálni. Emlékszem valamennyi kocsimra és az édesapám autóinak a rendszámára is. Olyan benzingőzős típus vagyok, akinek igazi kikapcsolódás a volánforgatás. Igyekszem minden járműben megtalálni a vezetés gyönyörűségét. Mivel korán kezdtem a gép hajtású jármű kormányzását öregségemre se görcsölök a bal első ülésen. Az anyósülésen, utasként viszont annál inkább szorongok. Túlzott önbizalmam gyógyíthatatlan, annyira, hogy talán magam mellett ülnék a legnyugodtabban. Ez persze csak egy provokatív vicc, hiszen volt egy munkatársam Horvát Laci, a Déli Hírlap gépkocsivezetője, aki mellett végtelen nyugalommal aludtam végig a leghosszabb utat is. Máig is irigylem azt a nyugalmát, blazírtságát, amivel képes volt egyszerűen túltenni magát mások közúti hűlyeségein.
Szóval nem ma kezdtem a vezetést, viszont ezen a héten átléptem egy mérföldkövet. Akaratomon kívül, egy elektromos hibrid meghajtású automata váltós Passatot kaptam kölcsönbe a Porsche Hungáriától. Volt egy szabad délutánom a fővárosban, hogy a legnagyobb zimankóban, a jeges aszfalton teszteljem a jövő csodáját. Kezdem azzal, hogy a kezembe nyomott slusszkulcs csak jelkép. Elegendő, ha a zsebemben van ugyanis a jármű egy gombnyomásra indul. Hangtalanul. Megnyugtattak, hogy a városban elég lesz az ötven kilométeres távra töltött telep. Ha mégse, nem kell kétségbe esni, észrevétlenül áll át benzinmotoros hajtásra. Beültem, és az ülés ki-be szálláskor előre hátra ment. Idegesített, lehet, hogy a pocakom miatt volt ennyire előzékenyen udvarias. Kíváncsi voltam az ezerhatos TSI motor illetve villamos hajtás dinamikájára. Nem érzékeltem semmi hátrányt, a kocsi harapott, mint a tigris. Inkább leopárdot írok, az még gyorsabb. A műszerfal újszerű. Ebből érzékelhető, hogy bal szélen a villamos telepek információja olvasható. A kormányról minden közvetlenül irányítható. A rádiós médiaboksz navigációs GPS tökéletes, elég törve beszéli a magyart, de nagyon precíz. Magával ragadott.
Sorolhatnám a kocsi paramétereit, tudását meg mi egyebet, de nálam az ár és a belső tér lakhatósága a döntő. A fogyasztás – állítólag az áram felhasználás ellenére se olcsóbb. A zöld rendszámmal, ami ehhez is jár, viszont sok pénzt takaríthatunk meg a parkolásnál országszerte. És persze a súlyadónál is. Ebben a kocsiban már csaknem ötezer kilométer volt és úri kedvemben puszta 10 millióért el is hozhattam volna. Ám csak a kedvemért nem volt eladó.