SzántóGráf

Megvan, hol dolgoznának szívesen a magyarok – A Randstad 4. alkalommal díjazta a legvonzóbb munkáltatókat

Ezért bárhol csak sokat fizessenek
Na ez egy nyugis munkahely, s nem is kell nagyon bejárni. A fizetést meg utalják

 

 

 

Budapest, 2017. április 4. – Ma este adták át a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatásán alapuló Randstad Employer Brand díjakat. A legvonzóbb munkáltatók esetében nem volt nagy meglepetés: az előző évekhez hasonlóan az Audi és a Mercedes végzett az élen, a harmadik helyre pedig a tavaly még negyedik LEGO lépett elő. A szektorok esetében ugyanakkor jelentős átrendeződés volt: a tavaly első szolgáltatás még a dobogóra sem fért fel, a munkavállalók legszívesebben a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el.

 

Negyedik alkalommal adták át Magyarországon a Randstad Employer Brand díjakat, mely a munkavállalók értékelése alapján a legvonzóbb hazai munkáltatókat méltatja. A lista élére ismét az Audi Hungaria és a Mercedes-Benz kerültek: a két vállalat annak ellenére őrizte meg vezető helyét, hogy a szektorok versenyében az autóipar a harmadik helyre csúszott vissza. A munkáltatók között a dobogó harmadik fokát a LEGO érdemelte ki, aki tavaly még újoncként, de azonnal a negyedik helyen debütált a top10-ben. „A lista alapját adó Randstad Employer Brand Research felmérésben a munkavállalók kilenc szempont szerint értékelik az általuk ismert vállalatokat, emellett arról nyilatkoznak, hogy dolgoznának-e az adott cégnél, így alakul ki a legvonzóbb munkáltatók, illetve szektorok sorrendje” – magyarázta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

Négyszeres címvédőként nívódíjat kapott a Tesco, a Richter Gedeon, valamint a Nestlé, míg saját szektorában kiemelkedő eredményéért különdíjat érdemelt ki az Erste Bank, az Egis, a British Telecom, a DM és a Pick, a Legismertebb munkáltató címet pedig az OTP nyerte el.

 

A gyógyszeripar átrendezte a szektorok versenyét

 

Ugyan a vállalatok versenye nem tartogatott nagy meglepetéseket, annál nagyobb volt az átrendeződés a szektorok esetében. A munkavállalók legszívesebben a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el, megelőzve az FMCG és autóipar területeket. A tavaly győztes szolgáltató szektor még a dobogóra sem fért fel, csak a negyedik helyen végzett. „A vonzó munkáltatói márka jelentőségét jól jelzi, hogy míg 2015-ben és 2016-ban több olyan terület is volt, ahol a megkérdezettek több mint 40 százaléka helyezkedett volna el szívesen, addig idén csak az élen végző gyógyszer- és vegyipar érte el ezt a küszöböt” – jegyezte meg Baja Sándor. A megkérdezett munkavállalók közel 44 százaléka dolgozna ezen a területen.

 

Kellemes légkör kell a munkavállalóknak

 

A Randstad Employer Brand Research arra is rámutatott, hogy bár veszített jelentőségéből, még mindig a fizetés a legfontosabb döntési tényező elhelyezkedéskor. A második helyre előrelépő munkahelyi légkör szerepe jelentősen felértékelődött: háromból két munkavállaló veszi figyelembe, amikor munkahelyet választ. A legfontosabb öt döntési tényező között még a hosszú távú biztos állás, a munka és magánélet közti egyensúly biztosítása, valamint a pénzügyi stabilitás szerepel. A munkavállalók értékelése szerint ezek közül az Audi és a Mercedes a munkahely biztonsága kapcsán emelkedik ki a mezőnyből, míg a LEGO a munka és magánélet közti egyensúly fenntartásában jeleskedik.

A magyar munkáltatóknak ugyanakkor továbbra is van mit behoznia ezen a téren: az elemzés szerint a legnagyobb eltérés a munkavállalók elvárása és a vállalatok nyújtotta lehetőségek között éppen három olyan tényezőnél – kellemes légkör, munkahely biztonsága, karrier és család közti egyensúly megteremtése – jelentkezik, melyek benne vannak a munkavállalók top5-ös preferencialistájában.

„A munkáltatói márkaépítésnek egy őszinte átvilágítással kell kezdődnie: mit mondunk a cégünkről, ennek mennyire felelünk meg, és az mennyire vonzó a jelenlegi és potenciális munkavállalóink számára” – emelte ki a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. „Az általános elvárások mellett érdemes a demográfiai eltéréseket is figyelembe venni: míg a nők számára például fontosabb a munka és magánélet egyensúlya, valamint a rugalmas munkabeosztás, addig a férfiak jobban motiválhatók a karrierépítés lehetőségével” – tette hozzá a szakember. A fiatalokat rugalmas beosztással, képzési lehetőségekkel, valamint a munka változatosságának biztosításával nyerhetik meg a munkáltatók, az idősebb alkalmazottak pedig a munkahely biztonságát és a vállalat pénzügyi stabilitását várják a Randstad Employer Brand Research friss eredményei szerint.

 

A legvonzóbb munkáltatók Magyarországon 2017-ben a Randstad Employer Brand toplistája szerint:
(Zárójelben a 2016-os helyezések)
1. Audi Hungaria (1.)
2. Mercedes-Benz (2.)
3. LEGO (4.)

4. IBM (5.)
5. Bosch (7.)
6. Samsung Electronics (6.)
7. British Telecom (-)
8. GE General Electric (9.)
9. Richter Gedeon (-)
10. Nokia Solutions and Networks (-)

 

Különdíjak:

Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet: Erste Bank

Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: Egis

Legvonzóbb munkaadó – Szolgáltatás: British Telecom

Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: DM

Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Pick Szeged

Legismertebb munkaadó: OTP

 

Nívódíjasok (kategóriájában sorozatban 4. alkalommal elért legjobb eredmény):

Legismertebb munkaadó: Tesco

Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: Richter Gedeon

Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Nestlé

 

A Randstad Employer Brand Researchről:

A világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról, amely a világgazdaság 75 százalékát lefedő 26 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a TNS csoport végzi, életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A 2017-es kutatásban globális szinten több mint 160 000, Magyarországon 3500 potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2016. december 1. és 16. között, online megkérdezéssel zajlott.

A felmérés eredményei alapján adják át évről évre a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Employer Brand díjakat.

 

A Randstad Employer Brandről a Randstad Hungary weboldalán:

https://www.randstad.hu/randstad-award/

 

Kapcsolódó képanyag:

Randstad Employer Brand Research 2017 logo: http://bit.ly/REBR-2017-logo

 

Baja Sándor fényképe nyomdai felbontásban:

http://www.sakkom.hu/sajto/randstad/kepek/Baja_Sandor_Randstad_Hungary_nyomdai.jpg

Baja Sándor fényképe webes felbontásban:

http://www.sakkom.hu/sajto/randstad/kepek/Baja_Sandor_Randstad_Hungary_webre.jpg

 

Randstad Employer Brand 2017 díjátadó gálán készült fotók (folyamatosan frissítve):

http://bit.ly/Randstad-Employer-Brand-2017

 

Randstad Employer Brand Research 2017 főbb eredményeit bemutató ábrák:

http://bit.ly/REBR-2017-eredmenyek

 

További információ:

 

Kozarek Andrea

szakmai igazgató

SAKKOM Interaktív

online marketing + pr ügynökség

Telefon: (+36) 1 237-0212

Fax: (+36) 1 237-0213

Mobil: (+36) 70 6291-887

E-mail: akozarek@sakkom.hu

Cím: 1068 Budapest, Benczúr u. 47.

Webcím: www.sakkom.hu

Facebook: www.facebook.com/sakkom.interaktiv

 

A Randstadról:

 

A Randstad 1960-ban jött létre, jelenleg 39 országban működő irodáival a világ második legnagyobb személyzeti tanácsadó cégének tekinthető. Magyarországon 2004 óta van jelen a cég, mely a hazai munkaerő-közvetítő és -kölcsönző piac egyik legmeghatározóbb szereplője. A jelenleg 90 fős csapat több fő területen közvetít és kölcsönöz elsősorban diplomával rendelkező munkavállalókat: üzleti támogató központok munkatársainak megtalálása mellett pénzügyi, értékesítői, mérnöki, HR és IT területen dolgozó közép- és felsővezetők kiválasztásában segít.

 

Exit mobile version