Egy frissen hatályba lépett jogszabály szerint az ötven főnél több munkatársat foglalkoztató francia cégeknek belső szabályzatban kell rögzíteniük, hogy dolgozóik mikor nem kötelesek válaszolni a céges telefonokra és e-mailekre.A jogszabály annak a tavaly májusban elfogadott – és nagy tiltakozást kiváltó – törvénycsomagnak a része, ami többek között a munkáltatóknak lehetővé tette a dolgozók könnyebb elbocsátását.A munkaidőn kívüli rendelkezésre állással az egyik legnagyobb probléma az, hogy miközben sok vállalat természetesnek tartja, hogy dolgozói szinte bármikor elérhetőek, ezt nem számítják túlórának, így díjazást sem fizetnek érte. A Daimler német autógyártó két éve szigorúbb rendszert vezetett be, dolgozóik a szokásos „irodán kívül vagyok” válaszüzenet helyett azt a lehetőséget is beállíthatják, hogy az ekkor érkező levelek automatikusan törlődjenek, amiről persze a feladó értesítést kap.
|
|
|