Úgy tetszik, hogy még mindig megéri az uraságtól levetett külföldi kocsikat megvenni. A számítás egyszerű. Ha itthon veszek egy új kocsit a szalonból kigurulva már is buktam rajta minimum harminc százalékot. S bár ezek a secondhand járművek gyanúsan kevés kilométerrel elhozhatók mégis olcsóbbak mint az itthon vett újak. Az igaz, hogy minden ilyen üzlet nagy lutri. Hiszen a külföldi kereskedők mást se mondanak, mint hogy ez az autó egy öregúré volt aki csak vasárnaponként autózott a templomba. Aztán itthon derül ki, hogy az élete delén túli autó céges futkosó kocsiként funkcionált. És alaposan megérett az összes fődarab cserére. Na , de halljuk a szakembert:
Újra gyorsuló ütemben bővül a külföldről behozott használt autók száma: az elmúlt három hónapban 40 800-ra ugrott az importált személyautók mennyisége, miután május óta rendre 13 ezer felett alakult a havi behozatal mértéke. A gyengébb évkezdetet követő felfutás nyomán a Használt autó.hu jóval 150 ezer feletti rekord darabszámot becsül az idei év végére. A használt importnak, bár jelentősen hozzájárul a hazai használt autó-kínálat bővítéséhez, számos negatív hatása van: jelentős többségében magas életkorú, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező járművel „gazdagítja” a hazai személyautó-állományt.
Július végéig már közel 86 600 külföldről származó használt személyautó kapott magyar okmányokat, ez a szám 6,3 százalékkal magasabb a tavalyi év első hét hónapjában mért 84 400-as értéknél.
„Az utolsó három hónapban a bővülés éves összehasonlításban ismét kétszámjegyűre váltott, 11 százalék felett alakult – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – Amennyiben ez az újabb lendület az év végéig kitart, az idei használtautó-import mértéke akár a 153 ezer darabot is elérheti.”
Az elmúlt években a használtautó-import gyors felfutásának lehettünk tanúi: hat év alatt csaknem megötszöröződött az évente behozott személyautó-mennyiség. A behozott autók összetétele időközben jelentősen megváltozott: míg 2011-ben a presztízsmárkákat jelentő Audi-BMW-Mercedes hármas közel 26 százalékát tette ki a behozatalnak, idén ez az arány már 20 százalék alá esett, miközben a nagyobb autók kárára nőtt az alsó-középkategóriás modellek részesedése.
A használtautó-import felfutásának számos negatív következménye van. A túlnyomórészt a nyugat-európai országokból származó használt autóknak mindössze 20 százaléka tartozik az öt évnél nem idősebb korosztályba, miközben 62 százalékuk legalább 10 éves. Átlagéletkoruk 11 év, vagyis érdemben nem fiatalítják az átlagosan 14 éves hazai személyautó-állományt.
„További probléma, hogy a külföldi autók többségénél jóval nehezebb utánajárni az előéletnek, ami jelentősen növeli az esélyét annak, hogy egy-egy utólag felfedezett komoly meghibásodás jelentős javítási összeggel toldja meg a vételárat. Garanciavállalást az esetek zömében hiába várnánk, mivel a kereskedők gyakran nem is lépnek be hivatalosan az adásvétel folyamatába. A csapdahelyzetek elkerülése tehát a vásárlóktól a hazai használtautó-piacon való vásárlásnál is fokozottabb óvatosságot követel meg” – teszi hozzá a Használtautó.hu szakértője.
– o – o –
Használtautó.hu
A Használtautó.hu – Magyarország járműpiaca – a hazai használt és új járművek, értékesítésének legjelentősebb piactere, ahol a legszélesebb kínálatban érhetőek el különféle eladó járművek.
Adatbázisában új és újszerű autók mellett a hazai használtautó-kereskedelemben részt vevő gépjárművek több mint 80 százaléka megtalálható, így egyedülálló betekintést nyújt a magyar használtautó-piacon zajló folyamatokba.
A Használtautó.hu korszerű eljárásokkal biztosítja, hogy felületén egy időben meghirdetett, több mint 120 ezer jármű naprakész, szűrt adatbázisban, utólag is elemezhető tartalommal jelenjen meg.
A szolgáltatást átlagosan napi 200 ezren használják. A Használtautó.hu az Eurotax legnagyobb hazai adatszolgáltató partnere.
Korábbi sajtóközlemények:
További információ:
Varga Péter
Target Communications
Tel.: +3630 328 7186
e-mail: varga@targetcom.hu