SzántóGráf

FORGALOM KÉTHARMADÁVAL TAROLT A CSOKIMIKULÁS – Hárommilliárd forint fölötti értékben, 400 tonna csokimikulást vásároltunk a tavalyi ünnepi szezonban – A legnépszerűbb fajta továbbra is a tejcsokoládéból készült szezonális édesség

Budapest, 2017. december 1. – A csokimikulás az ünnepi szezon nagy favoritja: 400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab fogyott belőlük 2016 október-decemberi időszakban, derült ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát vizsgáló kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonna és közel 11 millió darab tétel.

A csokoládémikulások mind értékben, mind mennyiségben a szezonális édességek mintegy kétharmadát hozzák (értékben 64%, mennyiségben 66%).  Jóllehet, a Télapó-figurákból darabszám tekintetében 6 százalékkal kevesebbet értékesítettek, mint a 2015-ös szezonban, így is abszolút letaszíthatatlan a trónról, 100-ból 77 értékesített szezonális édesség ilyen.

A karácsonyi édességek közül a második legnagyobb részarány értékben az egyéb csokoládéfigura (mint pl. karácsonyfa, maci, csizma, hóember, angyalka; stb.) szegmensre jut, 10-ről 12 százalékra nőtt piaci részesedésük a vizsgált időszakban.

A hagyományos ajándékcsomagok piaci részesedése a bronzhelyezésre elegendő: értékben az ünnepi édességszezon egytizede (10%) az övék. A 2015-ös, érték szempontjából 9 százalékos piacrész a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest 1 százalékponttal nagyobb.

Továbbra is népszerűek az adventi naptárak: 2016-ban 280 millió forintos kiskereskedelemben realizált összbevétel közel félmillió eladott adventi naptárat takar.

„A legnépszerűbb fajta továbbra is a tejcsokoládéból készült szezonális édesség: míg 2015 karácsonyi időszakában az eladott darabok 79 százaléka volt tejcsokoládé, addig 2016-ban már 85 százalék.” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Tiszta étcsokoládéra a magyarok 5 százaléka voksol.”

Boltválasztás tekintetében a magyar fogyasztók közel fele (49%) a nagy, 2500 nm-t meghaladó üzletekből szerzi be a kívánt szezonális édességet. A szupermarketet és diszkontot magába foglaló 401-2500 nm-s üzletek a szezonális eladások 33%-át teszik ki, míg a 200 négyzetméternél kisebb alapterületű üzletek piaci részesedése 1 százalékponttal 12 százalékra csökkent.

###

A szezonális élelmiszerek értékbeli piaci részesedésének változása 2015. október-december és 2016. október-december között, százalékban.

Édességszegmens 2015 2016

 

Mikulásfigurák 63 64
Egyéb figurák (pl. hóember, szarvas; stb.) 10 12
Hagyományos ajándékcsomag (átlátszó zacskóban néhány édesség) 9 10
Adventi naptár 10 9
Ajándékcsomag, amely játékot is tartalmaz 5 2
Karácsonyfadíszek édességből 2 2
Egyéb 1 1

Forrás: Nielsen

Az ünnepi szezonális édességének értékben mért kiskereskedelmi forgalmának megoszlása az egyes bolttípusok között a legutóbbi két év október-decemberi dőszaka során, százalékban.

Bolttípus 2015 2016
2 500 nm felett 51 49
401 – 2500 nm 31 33
201 – 400 nm 5 6
51 – 200 nm 11 10
50 nm és kisebb 2 2

Forrás: Nielsen

 

 

A Nielsenről       

                                                                                                                                                    

A Nielsen Holdings Rt. (a New York-i tőzsdén: NLSN) teljesítményt optimalizáló globális vállalat, amely átfogóan értelmezi, hogy a fogyasztók mit néznek és vásárolnak. A Nielsen nézési (watch) szegmense a média és a hirdető ügyfeleknek nyújt mérési szolgáltatásokat mindazokról az eszközökről, amelyeken tartalmat (video, audio, szöveg) fogyasztanak. A vásárlási (buy) szegmens a csomagolt élelmiszerek gyártóinak és kereskedőinek kínálja az ágazatban egyedülálló globális áttekintést a kiskereskedelmi teljesítmények mérése alapján. A nézési, vásárlási információk integrálásával, továbbá más adatforrásokból a Nielsen világszínvonalú mérési adatokat és elemzéseket bocsát ügyfelei rendelkezésére, hogy támogassa őket teljesítményük javításában. A Nielsen szerepel az USA-beli Standard&Poors pénzügyi szolgáltató cég 500-as listáján, amelyből az USA tőzsdei indexét számítják. Tevékenysége több mint száz országban lefedi a világ népességének 90 százaléknál nagyobb részét. További információkért kérjük, látogasson el honlapunkra: www.nielsen.com

 

Exit mobile version