Dugó, dugót szül – mire is volna a sárga rácsozás – pillanatokon belül az utcán teremtek a forgalomgyorsító karjelzéses rendőrök – ez volt a fekete hétfő
Szántó István
Fekete hétfő volt Miskolcon. Egy kamionos egy szabályosan áthaladó időt nőt gázolt el a Zsolcai kapuban. Én balga, a helyszínelés intimitását biztosító sátrat nevén neveztem. Kaptam ezért a fejemre. Tényleg nem kellett volna nevén nevezni ám a cikk írásakor, Szikszó felé haladva elkövettem ezt a hibát. Közben arról is írtam, hogy micsoda duók alakultak ki a helyszínelés következtében.
Egymást érték a terelések- jogszerűen -s, ha már erről regélek azt se hallgathatom el, hogy mi autósok semmiből nem tanulunk. Nem okulunk. A Búza téri az Ady hídi kereszteződésben hiába festették fel a forgalomtól elzárt sárgás csíkozást. Hiába írt a média erről, hogy mi ennek a jelentősége és miért kellett bejelölni ezt a kereszteződést.
Ennek a célja, hogy a járművezetők kellő figyelemmel mérjék fel a csomóponton való áthaladási lehetőségüket. Az előttük tornyosuló autósok számából könnyen kiszámolható, hogy átérünk e még a zöld jelzésen vagy bennragadunk a kereszteződésben. Elállva a más irányból arra haladók útját.
Sárga ide vagy oda, a volánforgatók tisztelet a kivételnek egymás farába tapadva erőlködnek, hogy átjussanak a csomóponton. Mit sem törődve, azzal, hogy éppen ez keresztbe állás indítja el az egész városra kiterjedő dugó lavinát. Különben tudom, hogy ezen a helyen egymást érik a térfigyelő kamerák. Nos, ha ezek alapján lehetne büntetni a sárga területen rekedteket akkor alaposan megnőne a kincstár bevétele.
Egyébként ezen a fekete hétfőn a miskolci közlekedésiek jól vizsgáztak. Szinte pillanatokon belül minden környékbeli kereszteződésben átvették a karjelzéses forgalomgyorsító irányítást.