Ez volt a fapados fakarusz – Lajos bácsikám: éjszakánként csillés volt a mélyben – amikor kommunikálnom kellett volna a tehénnel
Szántó István
A mai fiataloknak aligha lehet ismerős ez a személyszállító Csepel teherautó. Nem vagyok benne biztos, hogy ezt hívták e fakarusznak. Emlékeimben ez a név rögződött meg. Ez tipikusan olyan fapados munkásszállításra lett kitalálva. Jobb volt mint a platóra feldobált padsor, ponyvás változatban. Viszont rosszabb és kényelmetlenebb volt volt mint a kor luxus busza a farmotoros Ikarus amellyel Egyiptomtól Algériáig Vlagyivosztoktól, Odesszáig elárasztottuk a világot. Ezekkel a kocsikkal főleg Edelény és Ózd környékén szállították a bányászokat. Mivel magam is utaztam ilyennel tudom milyen puritán belsővel szerelték fel. Olyan fém lábas , háttámlás padokat raktak bele mint amilyenek az SZTK várókban is voltak. S, hogy minél több hely legyen még közlekedő folyosót se hagytak köztük. Ha ezzel karamboloztak – sajnos gyakran megesett – semmit nem védett a karosszéria az utasokon.Egyébként ezt a változatot a honvédség is nagy számban használta csapatszállításra, műhely és rádiós kocsinak. Luxusváltozatban parancsnoki fakaruszokat is gyártottak.