SzántóGráf

25 éve a minőség szolgálatában- negyed század egy vállalkozás életében már jelentős idő: ezt a jubileumot érte el idén az Opel Sajó.

A cég ügyvezetőjével, Nagy Mátéval beszélgettünk.
– Immár 25 éve vagyunk jelen Miskolcon családi vállalkozásként, mondhatni nekem egyenes utam volt idáig, hiszen több mint tíz éve kezdtem el aktívan dolgozni édesapámmal, aki 1994 februárjában nyitotta az első Opel kereskedést Miskolcon – emlékezett a kezdetekre Nagy Máté, majd rögtön a jelenre tértünk át. – Az Opel hálózatát tekintve Magyarországon közel 50 szervezet van, ami kereskedési pont és szerviz is egyben, és büszkén mondhatom, hogy Kelet-Magyarországon a TOP háromban mindig benne vagyunk a teljesítményünk alapján. Ha további országos adatokat vizsgálunk, akkor is minden évben dobogósok vagyunk ügyfél elégedettségben és értékesítési darabszámban és többször bezsebeltük már az Opel Magyarország által kiadott elismerési díjakat, úgymint minőségi márkakereskedő, minőségi márkaszerviz kategóriában. Azért, hogy ez évről-évre így legyen nagyon sokat kell dolgoznunk. A portfóliónk széles, hiszen nem csak új személy, valamint haszongépjármű és használt autók értékesítésével foglalkozunk, hanem szervizelünk is és van fényező- és karosszérialakatos műhelyünk is. Ennek köszönhetően közel 50 emberrel dolgozunk együtt, és arra is büszke vagyok, hogy a mai piaci viszonyokat nézve kicsi a fluktuáció. Mindezt a kölcsönös megbecsülés jelének tudom be, mert én szeretek olyan emberekkel dolgozni, akik szeretnek velem dolgozni. A kereskedelem világában véleményem szerint az egyik legfontosabb dolog egy – főleg családi – vállalkozásban, hogy legyen egy olyan csapat, akik együtt tudnak gondolkodni és dolgozni, ezáltal egy irányba haladni a közös vízió megvalósítása felé.

Változó piac
– Ha visszatekintünk az autópiacra 1994-től egészen 2008-ig felfelé ívelt, hol kisebb, hol nagyobb mértékben – folytatta beszélgetésünket Nagy Máté. – Amikor kirobbant a gazdasági válság következett egy óriási törés. Korábban volt, hogy évi 750  új autót adtunk át, 2009-re ez a szám lecsökkent 80 darabra. Ez egy nagyon nehéz időszak volt, de elkezdtünk újra „felépülni”, megtaláltuk a stabilitást és tavaly már 372 darab új autónál tartottunk. Ez egy meglehetősen jó szám, ettől nagyobb darabszámokat szinte csak a fővárosban tudnak elérni.

Két új márka
– Az elmúlt 25 évnek köszönhetően meg van az a pozitív adottságunk, piaci előnyünk, hogy mivel régóta itt vagyunk, így már ismernek minket – emelte ki az ügyvezető. – Persze azzal is tisztában vagyunk, hogy ha versenyben akarunk maradni fejleszteni, bővíteni kell. 2018 nyarán jött az ötletem, hogy nyissunk más márkák felé, így vettük fel a kapcsolatot a Peugeot és a Citroën importőrével és hosszas tárgyalások után az év végén megszületett a megállapodás és forgalmazói lettünk a két márkának. Most még egy ideiglenes megoldás keretében zajlik az értékesítés, de az év végéig elkészül a két új szalon is, mintegy 450 négyzetméteren. A személyes meggyőződésem az, hogy a két márkában sokkal nagyobb piaci potenciál van, mint amennyire az ki van aknázva itt regionális szinten. Bővítjük a szervizünket is négy állással, valamint a lakatos- és szervizműhelyünk is nagyobb és korszerűbb lesz. Ezen felül hat elektromos töltőt is telepíteni fogunk az év végéig. Ezek a fejlesztések egyben azt is jelentik, hogy nő a kollégáink száma is. Azt vallom, minél több és jobb emberrel dolgozhatok együtt, annál jobb lesz nekem is, nekik is és a cégnek is. Úgy gondolom, hogy az is a jó teljesítményünk titka, hogy olyan emberekkel dolgozhatunk, akik a saját munkaterületükhöz maximálisan értenek és mindenki azt csinálja, amihez ért.

Célok, kihívások
Az elért eredmények ellenére sem tűnik úgy, hogy elégedetten   hátradőlnének és lassítana a cég…
– Mindig is volt és lesz hová fejlődni – jelentette ki Nagy Máté. – A középtávú célunk – 3-5 éves ciklusban gondolkodva – szeretnénk olyan teljesítményt nyújtani a Peugeot-val és a Citroënnel, hogy a két márkával együtt, legalább annyi eladást produkáljunk, mint az Opel. Ez nekem erőteljes motivációt jelentő kihívásnak számít. Az is nyilvánvaló, hogy az elektromos autók is fokozatosan egyre nagyobb teret fognak nyerni Magyarországon is és nekünk erre is készülnünk kell. Az előzetes tervek szerint 2022-ig minden Opel, Peugeot és a Citroën modellből lesz már tisztán elektromos változat is, ezeknek és a számításainknak megfelelően a jövőbeni tervezésünket és eladásainkat is így kalkuláljuk. A következő 25 évben is állunk a minőség szolgálatában.

Exit mobile version