SzántóGráf

Az autók királya – a királyok autója – a Mercedes, aminek még Honecker se tudott ellenállni

Szirmabesenyő és Miskolc határában hamarosan megújul a Mercedes szalon és szerviz. A minap arra járva egy kicsikét sóvárogva néztem végig az autócsodákat. Eszembe jutott, hogy egyszer valamikor régen nekem is volt egy Mercedesem. Egy hófehér úgynevezett, 190-es bébim. Bőrüléssel, minden extrával. Óriási élmény volt ezt vezetni.

Ma van az ötös lottó húzása. Már ki is számoltam, ha telitalálatom lesz itt kezdek. Gondoltam , filc tollal beikszelem melyek azok amelyeket gyorsan megvennék. A lényeg, hogy még aznap kiadják rá a rendszámot.
Törtem a buksim mi is a szalon előterében. Elárulták , egy ügyes kezű szerelő Mercedes alkatrészekből barkácsolt egy kutyust. Egy négylábú házőrzőt, ajándékba a főnöknek. Művészi alkotás.
Nézegetem, vajon hány kocsit tudnék ebből kirakni…?
S ha már futi egy Mercire akkor ehhez egy eredeti márkás , Mercicsillagos óra dukál.

Később is többször volt alkalmam kipróbálni a már sokkal nagyobb luxus szériákat is. Egy valamire jól emlékszem, hogy ezeknek a cirkálóknak a rugózása a hajókéhoz hasonló, kellemes, lágy és a kormányzásuk semmihez nem hasonlítható élvezettel járt. Nem véletlenül mondják még ma is, hogy a Mercedes az autók királya, a királyok autója. Persze a köztársasági elnökök és a miniszterek se vetik meg. Ha jól tudom a korabeli Német Demokratikus Köztársaságban, a kelet blokkhoz tartozó országban dúlt a vita mivel is furikázzon Erick Honecker. Wartburggal még se járhatott volna, így jó ideig csak a szovjet gyártmányú Csajka maradt neki. Ám egy idő után elveit feladta és Kádár Jánoshoz hasonlóan csak beleült a szolgálati luxus Mercedesébe.

Exit mobile version