Degeszre keresik magukat a távközlési szolgáltatók. Ég parázslik az internet, fülünkhöz tapadt a telefon és lassan csak ezek az elektronikus kapcsolatok éltetnek mindannyiinkat. Nem is tagadják, a vészhelyzet, a járvány okozta válság helyzet első számú nyertesei lettek. S egyre kíváncsibb vagyok, vajon a nagy mobil telefontársaságok miért nem adnak kedvezményt a lakosságnak, ebben a kiszolgáltatott helyzetben miért ennyire szőrös szívűek, még a feleslegesnek tartott reklámokat is lemondják, a korábbi támogatásaikat is kidobott pénznek tartják. Tudni kell, hogy ezek a szolgáltatók mind külföldi tulajdonban vannak, és úgy gondolják számukra az itteni válsághelyzet csupán a profitjuk növelésére szolgál.
Példa rá, a következő saját történetem.
Önkéntes száműzetésemben keresni kezdtem egy nemrégiben vett Vodafone feltöltő kártyát. Elkallódott az ötezer forintos chipes kártya. Telefonáltam az ügyfélszolgálatra, a központira, mert a miskolci üzletek számai titkosak. Ott elmondták, semmi gond menjek be az üzletbe és a számla ellenében kapok egy újat. Potom 2500 forintért nyomnak egy új kártyát, amit már egyszer, kétszer annyiért megvásároltam. A fene se bánja, gondoltam küldök valakit ezért.
Ezt már nem, mondta a munkatársuk a call centerben. Csak személyesen, hiába mondtam túla hetvenen már nem reszkirozok . Nem hatotta meg őket a kérésem. Legfeljebb hivatalos meghatalmazással, ami azt jelenti, menjünk el a közjegyzőhöz és az írásba foglalt pecsétes papírral helyettesíthet valaki. Igen, ám de egy ilyen okirat minimum 25-45 ezer forint, most még talán drágább is. Majdnem az mondtam – maga nooormális – de nem mondtam, nincs kedvem a bíróságra is járkálni.
Szóval ez a Vodafone.!Rugalmasan” alkalmazkodnak a helyzethez. Így aztán felvettem az éppen rám csörgő másik telefont – Győrfi Pál gépi hangon beleszólt( ezzel is a tárcájukat vastagítva) maradjak otthon! Így most itt tartunk.
Egyébként, ha ma ezek a mobilszolgáltatók most bevezetnék a házhoz menős ügyfélszolgálatot az időseknek – már akkor is késő lenne. Olybá tűnik mintha ezeknek a cégeknek a vezetői nem is ebben világban élnének. Még csak az se jutott eszükbe, hogy az egészségügyben a frontvonalban dolgozóknak ingyenessé tegyék a telefonálást. Miért is. Miért is ne…?
Kezdem belátni, ezeket a szolgáltatókat is hazai tulajdoba kellene venni. Már csak azért is, mert mindenkitől azt hallom, a vonalak megszakadnak, a telefonok elhallkulnak, a túlterheltség miatt egyre rosszabb a beszélgetések minősége. Mentségük erre, hogy miután itthon egyre bizonytalanabb a helyzetük nem gondoskodnak a bővítésről, halogatják a fejlesztéseket. Talán ebben az egyben igazat adnék nekik….