Egyszerűsödik az ügyintézés számos hatósági engedélyhez kötött tevékenység kapcsán a veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről, valamint az ellenőrzött bejelentésről szóló 191/2020.(V.8.) számú Kormányrendelet értelmében.
- május 18-tól a kérelemre induló és engedély kiadására irányuló eljárások tekintetében a tevékenység megkezdéséhez elegendő az ellenőrzött bejelentés, így az engedélyköteles tevékenységek – egyes kivételekkel – engedélyezési eljárás lefolytatása nélkül már a bejelentéstől számított 8 napon belül, szakhatóság közreműködése esetén 12 napon belül elektronikus úton (esetleg szóban vagy távközlő berendezés útján) közölt értesítés közlését követően végezhetők.
Az ellenőrzött bejelentés (a továbbiakban: bejelentés) elektronikus úton tehető meg. Elektronikus úton megtett bejelentésnek minősül az ügyfélkapu útján, elektronikus űrlap útján, általános célú elektronikus kérelem űrlap szolgáltatás útján (e-papír), valamint az engedely@miskolc.hu e-mail címen megtett bejelentés is.
A bejelentésnek az engedélykérelemre jogszabályban előírt adatokat kell tartalmaznia. A bejelentéshez mellékelni kell az engedélykérelem előírt mellékleteit, kivéve azokat a dokumentumokat, amelyek beszerzése a veszélyhelyzet körülményei folytán az ügyfélre nézve aránytalan terhet rónak.
Az ügyfél a nem mellékelt dokumentumok tartalmáról a bejelentésében nyilatkozik, egyidejűleg előadva azokat a körülményeket, amelyekre a bejelentés hiányos volta visszavezethető.
Amennyiben a hatóság a bejelentéstől számított nyolc napon belül nem tiltja meg a tevékenység végzését, úgy az szabadon gyakorolható a kilencedik naptól. Abban az esetben, ha szakhatóságot is be kell vonni a folyamatba, a határidő 12 napra módosul.
A hivatal többek között akkor tilthatja meg a tevékenység végzését, ha az az egészség, élet vagy a környezet biztonságát veszélyeztetheti, kárt okozhat, továbbá, ha a bejelentés hiányos, vagy visszaélésszerű joggyakorláshoz vezethet. A határidőn belül megtiltott tevékenység esetén a hatóság – az eddigi szabályok szerint – teljeskörűen lefolytatja az engedélyezési eljárást.
A bejelentésért az engedélyezés, valamint a kapcsolódó szakhatósági eljárások illetékének, vagy igazgatási szolgáltatási díjának 50 %-át kell leróni, vagy megfizetni.
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a Polgármesteri Hivatalban intézhető ügyek közül az eltérő engedélyezési eljárás nem terjed ki:
– azokra az ügyekre, amelyekben jogosultság mértékének meghatározása szükséges, oly módon, hogy az ügy érdemében a hatóság mérlegelési jogkörrel rendelkezik,
– a hatósági bizonyítvánnyal, igazolvánnyal és nyilvántartással összefüggő ügyekre,
– azokra az ügyekre, amelyekben jogszabály hatósági szerződés kötését teszi lehetővé vagy kötelezővé,
– az anyakönyvi engedélyezésre.
A folyamatban lévő eljárásokban, ahol a hivatkozott rendelet alapján a tevékenység engedélyezés helyett bejelentés alapján folytatható, kérhető, hogy a már benyújtott engedélykérelem az e rendelet szerinti ellenőrzött bejelentésnek minősüljön.
Kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a kapcsolattartás érdekében bejelentésükön telefonos elérhetőségüket minden esetben közöljék.
Az egyes ügyfajtákhoz tartozó nyomtatványok a www.miskolc.hu honlapról letölthetők.
További kérdés esetén hivatali időben tájékoztatást nyújtunk 46/512-700/2808 telefonszámon.