A hagyományos médiatermékek esetében erősödött a politikai
hirdetések átláthatósága és elszámoltathatósága a 2010-től több
ütemben megújított jogszabályi előírások eredményeként – erre a
következtetésre jutott az Állami Számvevőszék legfrissebb elemzése.
Az ÁSZ elemzői ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy a
politikai hirdetések megjelenési felülete az elmúlt években egyre
nagyobb arányban a közösségi média irányába tolódott el. A közösségi
médiafelületeken megjelenő, politikai hirdetés jellegű tartalmak
ugyanakkor a választási törvényben nem nevesített kampányeszközök.
Az ÁSZ elemzése a jelenlegi hazai jogi szabályozás értékelési
alapján leszögezi: jelenleg a közösségi médiában megjelenő,
politikai hirdetés jellegű tartalmak a választási törvényben nem
nevesített kampányeszköznek minősülnek, mivel a választói akarat
befolyásolására, vagy annak megkísérlésére alkalmas eszközök. Ez
pedig azt eredményezi, hogy kampányidőszakban történő használatuk a
kampánytevékenység kategóriájába tartozik. Az ÁSZ elemzői felhívják
a figyelmet, hogy a politikai hirdetések szabályozásához kapcsolódó
jogalkotói szándék a közösségi média felületein közzétett politikai
hirdetés jellegű tartalmak esetében jelenleg nem teljes körűen
biztosított.
Bővebben az elemzésről:
https://www.aszhirportal.hu/hu/hirek/politikai-hirdetesek-ezt-mondjak-az-asz-elemzoi
Horváth Bálint, szóvivő
Kiadó: Állami Számvevőszék