SzántóGráf » Autó-Motor » „Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
„Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban
nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A
járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen
érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen
kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges
erőhatásának ideális feltételeit. Az abroncsok teljesítményét – a
fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot – egészen apró különbségek
sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató-
és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé.
A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte
mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk,
valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az
autónkat.
gumi
A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a
gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy
abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik
(al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy
nevek – nem
költenek marketingre, sportszponzorációra – ám elvileg az
anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.
A cikk teljes terjedelmében elérhető:
https://hta.org.hu/milyen-abroncsot-valasszunk-mi-az-ara-a-biztonsagnak/
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség
Think New! (Gondolkodj újszerűen!) A Volkswagen e vezérelv mentén egy jövőbe mutató elektromos járművel lenyűgöző képet ad a holnap közlekedéséről a Párizsi Nemzetközi...
A szívem facsarodik, amikor meglátok egy életképes BMW Isettát, a hatvanas évek Nyugat-Németországának ikonikus kisautóját. Mindössze kétszáz márkáért százszámra kínáltak ilyen kétszemélyes, elölről...
Hivatalos kötelező napi kutyasétáltatásom során egy hatalmas puffanásra lettem figyelmes. Hátra nézve a fémes csörömpölés után még láttam, ahogy a masszív kőszobor előre...
Egészen újszerű dimenzióban élvezhetik igényes környezetüket az Audi e-tron prototípus vezetője és utasai. Nagyvonalú térkínálata és elegáns, visszafogott dizájnja mellett az Audi első...
A prémium autógyártó Audi és az 5G technológia területén vezető innovációs vállalatnak számító Ericsson bejelentették együttműködésüket, hogy úttörőként alkalmazzák az 5G technológiát az...
A Volkswagen-csoport tovább halad a szervezeti struktúra átalakításának útján. A jövőben egy meghatározott régióban egy vezető márka lesz felelős az irányításért az egész...
Fontos mérföldkőhöz érkezett az AUDI AG a dízel témakör feldolgozásának útján: a korábban bejelentetteknek megfelelően az összes TDI V-motorját érintő belső műszaki vizsgálata...
Első ízben mutat be dizájntanulmányt az Audi Monterey-ben (Kalifornia), a Pebble Beach Automotive Week alkalmával. A tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi PB18 e-tron már...
Mivel nyaranta jó ideig Balatonszárszói lakos voltam ismerem a Földvári főutat. Széles, négysávos jelzőlámpákkal és egymásba érő zebrákkal tarkított. Ennek ellenére képes lennék...
Az Audi A3 Sportback g-tron* technológiai frissítéssel kezdi az új modellévet. Megnövelt üzemanyag tartályának köszönhetően a kompakt modell WLTP ciklus szerint közel 400...
Az Audi és a Deutsche Telekom, Ingolstadt városával karöltve egy úttörő 5G technológiai kooperációban egyesíti erőit. Ezt jelentette be a három partner az...
Felgördült a függöny a ŠKODA márka legsikeresebb típusának felfrissített változata előtt: ma kerül sor az átfogóan továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA premierjére. ...
Teljes gőzzel zajlanak az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modelljének tesztjei. A sorozatgyártás második félévi beindításáig közel 250 Audi e-tron kísérleti jármű rója...
A DTM mezőnye visszatért a belgiumi Zolder pályájára, Nico Müller pedig egy harmadik hellyel gazdagodott a hétvégén. A negyedik, ötödik és hatodik helyen...