SzántóGráf » Autó-Motor » „Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
„Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban
nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A
járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen
érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen
kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges
erőhatásának ideális feltételeit. Az abroncsok teljesítményét – a
fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot – egészen apró különbségek
sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató-
és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé.
A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte
mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk,
valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az
autónkat.
gumi
A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a
gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy
abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik
(al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy
nevek – nem
költenek marketingre, sportszponzorációra – ám elvileg az
anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.
A cikk teljes terjedelmében elérhető:
https://hta.org.hu/milyen-abroncsot-valasszunk-mi-az-ara-a-biztonsagnak/
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség
A Volkswagen már rögtön 2019. elején egy jelentős gyártási jubileumot ünnepelhet, január közepén ugyanis az ötmilliomodik Tiguan is elhagyta a wolfsburgi üzem gyártósorát....
Időnként kezem ügyébe akad egy két régi fotó. Ilyenkor előbújnak a rég feledésbe merült emlékek. Koduba György barátom talán a nyolcvanas évek derekán...
Országos roadshow keretében mutatja be a Volkswagen az IQ.DRIVE egyedi felszereltségű modelljeit. Az április 26-án induló eseménysorozaton október végéig két flotta járja be...
A Volkswagen AG a mai napon tette közzé, hogy egyezségi megállapodásokat kötött az Egyesült Államok igazságügyi minisztériumával („Department of Justice”, azaz „DOJ”) és...
Június végéig a Volkswagen-csoport közel 5,2 millió járművet adott át ügyfeleinek. Ez az előző év hasonló időszakához képest 0,8 százalékos bővülésnek felel meg....
Négy első hely az Audi összekapcsolhatósági megoldásainak a 2016-os „Car Connectivity Award” átadón: az „auto motor und sport” és a „CHIP” magazinok olvasóinak...
Nem szívesen járok semmilyen márka szervizbe. Régi rossz beidegződés. A múltra vezethető vissza, amikor a hejőcsabai szervizben elvették a Zsigulimat és nem lehettem...
A járművek egymás közötti, illetve a közlekedési infrastruktúrával kialakított hálózati kapcsolatai további fontos lépést jelentenek a fejlett hálózatokba szervezett közlekedés felé. Ennek célja...
Minden eddigi rekordot felülmúló teljesítmény a legendás Pikes Peak-i hegyi versenyen, teljesen elektromos hajtáslánc és látványos külső – a Volkswagen ID. R már...
Wolfsburg – Az új, teljesen elektromos típus, az ID. előjegyzési időszakának május 8-ai kezdetével -mely Magyarországon 80 regisztráló számára lesz elérhető – a...
Tovább bővíti az Audi kínai tevékenységét, s a prémiumgyártó a Volkswagen Automatic Transmission Tianjin (VWAT) vállalattal közösen augusztus 22-én új sebességváltógyárat avatott. Az...
A folyó üzleti év harmadik negyedévében is folytatta nyereséges növekedését a Volkswagen Személyautók márka. Enyhén csökkenő kiszállítások mentén a Volkswagen-csoport alapmárkája az előző...
Csúcstechnológiás szórakoztatás minden érzékszervünknek: az Audi élményparkká változtatja kiállítási autóinak utasterét a Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) keretein belül. A márka...
Két világ erényeit ötvözi az Audi Q8, a négyajtós luxuskupék eleganciáját a nagyméretű SUV-modellek praktikus sokoldalúságával kombinálja. Gazdagon felszerelt utasterével, variálható csomagtartójával, a...
Az Audi teljes gőzzel folytatja elektromos offenzíváját. Az Audi Q5 55 TFSI e quattro 270 kW (367 lóerő) rendszerteljesítményével (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,4 –...
A közismert Nordschleife versenypálya elektromos rekordja figyelemre méltóan alacsony energia felhasználásával jött létre. Két hónappal ezelőtt a Volkswagen újabb e-mobilitási mérföldkövet ért el...