SzántóGráf » Autó-Motor » „Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
„Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban
nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A
járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen
érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen
kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges
erőhatásának ideális feltételeit. Az abroncsok teljesítményét – a
fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot – egészen apró különbségek
sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató-
és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé.
A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte
mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk,
valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az
autónkat.
gumi
A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a
gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy
abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik
(al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy
nevek – nem
költenek marketingre, sportszponzorációra – ám elvileg az
anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.
A cikk teljes terjedelmében elérhető:
https://hta.org.hu/milyen-abroncsot-valasszunk-mi-az-ara-a-biztonsagnak/
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség
1991 augusztusától a Golf harmadik generációjával a Volkswagen korszakot indított a biztonság terén. A Golf 3 volt a termékcsalád első modellje, amely 1992-től...
A Škoda Kodiaq a Párizsi Autókiállításon debütált a Škoda sajtótájékoztatóján. A Škoda vezérigazgatója, Bernhard Maier bemutatta az új jövevény legfőbb jellemzőit: a designját,...
Egy igazán kerek és meghatározó gyártási jubileum: több, mint 80 évvel ezelőtt alapították a Volkswagent. Azóta 150 millió jármű, köztük olyan ikonok, mint...
Új korszak kezdődik az Audi Hungariánál: Győrben a mai napon hivatalosan elindult az elektromos motorok sorozatgyártása. A szimbolikus gyártásindítás keretében Szijjártó Péter külgazdasági...
Négy év múlva kezdetét veszi az Audi utolsó belsőégésű motorral szerelt modelljének gyártása, a prémiummárka 2026-tól már csak tisztán elektromos hajtásrendszerű újdonságokkal jelenik...
Az új Insight Audi Design élő közvetítés (livestream) segítségével fedezhetik fel a résztvevők okostelefonjukon, táblagépükön vagy személyi számítógépükön az Audi tervezési folyamatait. Az...
A globális COVID-19, köznevén koronavírus járvány egyre súlyosabb, a társadalomra és a gazdaságra gyakorolt hatása nem hasonlít semmilyen korábban tapasztalt eseményhez. Az egészségügyi...
Az első fekete-fehér fényképet úgy a hetvenes évek elején a rendőrségtől kaptam. Gyorshajtás miatt, cirka hetvenkilométeres sebességgel mehettem a Szentpéteri kapuban. Egy olyan...
A vállalat történetében az eddigi legsikeresebb DTM szezon lezárásaként az Audi egy újabb mérföldkövet célzott meg a hockenheimringi zárófutamon, 2019. október 4-6. között:...
A tisztán elektromos Audi e-tron Vision Gran Turismo tanulmányautóval az Audi egy különleges formában varázsolja kézzel fogható élménnyé az elektromos mobilitást. Az eredetileg...
Nyolcvan esztendeje indult útjára a világ egyik legsikeresebb autógyártója. 1937. május 28-án alakult meg Berlinben a „Korlátolt felelősségű társaság a német népautó előkészítésére”...
Kedd délután sajtótájékoztató keretében jelentettük be, újabb támogató csatlakozott a DVTK-hoz. A Porsche Hungária kft.-vel kötött együttműködési megállapodás piaci értékben megközelíti a százmillió...
Az Audi egy kupé formájú SUV-val egészíti ki modellpalettáját: az Audi Q3 Sportback. Az új modell ötvözi egy SUV erőteljes megjelenését és sokoldalú...
Rossz szokásom szerint időnként saját sebeimet nyilvánosan nyalogatom. Most is. Szóval átnéztem azt a bizonyos VW gyári listát és sajnos a kocsim motorja...