Óh te drága Telekom – elment az internet – virtuális ügyfélszolgálat – végül csak összebarátkoztunk
Szántó István
Kora reggel arra ébredtem, hogy megállt az élet. Kizártak a világból, a router nem kacsingat, nem jönnek a levelek és képtelen vagyok böngészni. Fekete csütörtök, dobszerdán még minden oké volt. Ilyenkor egyszerre három telefonon próbálok kapcsolatot teremteni a hibabejelentővel, miközben ki be kapcsolgatom a routert. Áramtalanítok, a gépeket újraindítom, s mondom a magamét amit magyar ember ilyenkor szokott kívánni az ellenségeinek. Hiába minden.
Végül bejelentkezik a virtuális ügyfélszolgálat, s játszani kezdünk. Igen, nem fehér fekete. A hölgy – aki a valóságban nem más mint egy gép – időnként figyelmeztett – beszéljek rendesen. Majd érzem, hogy szíve van, megszán, s felajánlja, hogy amíg a rend helyreáll, a mobilomon keresztül ingyen használhatom a világhálót. Mondjuk ennek is van hátránya, mert vagy internet vagy telefon. Egyszerre nem megy. Ám a semminél mégis jobb. Közben meg is int. Kérdezi, hogy vagyok , van a családban virusos beteg mert akkor bizony be nem teszik a lábukat hozzánk. Csak a kapuig szervizelnek. S figyelmeztet is, ha nálam van a bibi akkor bizony a pénztárcám bánja. Mindegy egy géppel , meg lóval nem imádkozunk. Különben is kedvesen zárta a barátkozásunkat – elárulta van 72 órájuk a hiba elhárítására, de általában ennél sokkal gyorsabbak lesznek. Így legyen.