SzántóGráf

Zseniális, ez lenne az üzemanyaghiány megoldása? Biciklis mentőket vet be az OMSZ

Háromszor vagy még többször is elolvastam az alábbí hírt. Majd megnéztem, nincs e április elseje. Augusztus van, mégis nehezen akarom elhinni, hogy ilyen iramban fejlödünk.

Elképzelem, hogy erre a célra speciális tandem kerékpárokat vetnek be.  Mégis csak gyorsabban bejutnak a kórházba a beteg vagy a sérült is teker a hátsó ülésen.

Ráadásul a bajbajutott személy motivációja kimeríthetetlen, neki a legfontosabb, hogy haladjanak. Közben a mentős fél kézzel telefonál, hogy gyorsan készítsék elő a  műtőt mert életmentés lesz.

Aztán ha ez beválik jöhetnek kerékpáros tűzoltók, hátukon a permetező tartállyal.

Szerintem ezeket a marhaságokat egy erre a célra szakosodott kollégák vért ízzadva szériában találják, álmodják meg. Ezt azért gondolom mert ugyanitt olvasom, hogy bizonyos helyeken elfogyott a pénz a rendőrségi autók tankolására és jó ha a zsaruk fizetésére jut elegendő lóvé. Ez már talál hihető is hiszen nőnek, fokozodnak a bírságolások és egyre gyakrabban találkozunk a trafipaxokkal.

Ám,hogy biciklivel menjenek ki az infarktusgyanús betegekhez az már nagyon bizarr. Az viszont hihető, hogy Firenzében trendi lett  gyürött ingben sétálni. Ott ugyanis már a vasaláson is sporólnak.

 

Az információk szerint némi többletpénzt azért kapna az, aki vállalja a biciklis egységben történő szolgálatot. Tény, a bicaj nagyon keveset fogyaszt.

Új feladatot kaptak július elején az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) állomásvezetői a Népszava beszámolója szerint: fel kell mérniük, hogy kik azok, akik többletpénzért cserébe vállalnák, hogy dolgoznak egy új, biciklis mentőegységben. A lap információi szerint a bringásokat elsősorban a városokban vetnék be, különösen azokon a területeken, ahonnan az átlagosnál is több a hívás, ilyen helynek számít például Budapest is.

A biciklisekre azért is lehet szükség, mert az OMSZ naponta az ország minden pontjáról nagyjából háromezer hívást kap, ezek egyharmada pedig Budapestről érkezik. A régióban szolgálatot teljesítő mentők pedig nem győzik a tempót: naponta 10-15 autót kell átvezényelni a fővárosba máshonnan és van, hogy még így is torlódnak a hívások, előfordul, hogy egy mentőre jóval több mint 15 percet kell várni.

A biciklis mentőkről szóló értesülést a lapnak Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs vezetője is megerősítette. A Népszavának Győrfi azt írta: a fővárosban 2023 tavaszán indul a program, jelenleg a kerékpáros mentés feltételeinek kialakítása zajlik.

A tesztüzem pedig heteken belül megindulhat: az OMSZ tervei szerint először Budapest belső, forgalmas területein lehetnek biciklis elsősegélynyújtók. Győrfi Pál szerint ha kedvezőek lesznek a fővárosi tapasztalatok, akkor más városokra is kiterjeszthetik a biciklis mentőszolgálatot.

Exit mobile version