SzántóGráf

Turbocsúcs a turbo körforgalomban – türelmetlenség vagy rosszul hangolt jelzőlámpák – Kerényi László retrofilme a múltszázadból

Jómagam még nem autóztam a Gömöri felüljárón. Sőt még a turbó körforgalmi kereszteződést sem teszteltem. Ám ma mást sem hallottam, mint, hogy valami nem stimmel a körforgalmat szabályozó lámpákkal.  Mezey Béla barátom szerint a városba be és ki vezető irányokba mindössze 15 másodperc jut a behajtásra.  Nem akarom elhinni, holnap magam járok utána. Viszont azt elképzelem, hogy most első nem sikerült azonnal a valós igény szerint programozni a rendszert. Vélhető, hogy ez még amolyan tesztelés, s ennek eredményeként hangolják be a forgalom ritmusát. Nyílván más a helyzet csúcsidőben reggel és este, mint napközben.  Remélhető, hogy ez a helyzet változik és hamarosan mindenki elégedett lesz a forgalomszabályozással.  Megjegyzem, hogy a belvárosi új út átvágása is bonyolítja a forgalmi rendet, türelmesnek kell lennünk, hogy mindezt nyugodtan túléljük.

Egyébként, amikor a Tapolcai egyetemvárosi nagy kereszteződésbe egy ilyen körforgalom kialakítása után sóvárgunk, nem szeretnénk jelzőlámpákat. Tulajdonképpen jómagam laikusként ide a turbókörbe se gondoltam jelzőlámpák kirakására. Még akkor, se ha dönteni kellett melyik irányból határozzák meg a főútvonalat.

S ha most még valaki minderre panaszkodna, nézze meg Kerényi László filmét, hogyan is kezdődött Miskolcon a forgalomszabályozás.  Ne feledjük, hogy az akkori járművek száma már nem volt arányban a belvárosi úthálózat terhelhetőségével.

Exit mobile version