SzántóGráf

Irány Németország – a legfőbb turistacél – vendégéjszakában tarolnak

Az úticél Németország sorban negyedik rekordéve:  több mint 70 millió külföldi vendégéjszaka

 

Frankfurt am Main, 2014. február 13. – Az úticél Németország sikerszériája sorban negyedik éve is tovább folytatódik: 2013-ban megdőlt a külföldi vendégéjszakák 70 milliós rekordja is. A Szövetségi Statisztikai Hivatal előzetes adatai szerint 2013-ban  71,6 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a tíz és több ággyal rendelkező szálláshelyek, ami négy százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. „Európa és a világ nehéz gazdasági feltételei ellenére 2013-ban is erőteljesen fejlődött a németországi incoming. Az úticél Németország mint turisztikai márka legjobb formáját hozza és világszerte növekvő népszerűségnek örvend.” – mondja Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke.

 

Az abszolút vendégéjszaka-növekedés majd felét öt piac generálta 2013-ban

A németországi beutazás 2013 első 11 hónapjában az abszolút vendégéjszaka-számoknál majd három milliós növekedést könyvelhetett el. Ezen abszolút növekedés 46 százalékát (1,3 millió vendégéjszaka) Nagy-Britannia (349 ezer vendégéjszaka), Oroszország (322 ezer vendégéjszaka), Svájc (248 ezer vendégéjszaka), a Golf-öböl arab államai (237 ezer vendégéjszaka) és Lengyelország (173 ezer vendégéjszaka) generálta. A külföldi utazók a legtöbb vendégéjszakát Bajorországban töltötték, a dobogó második fokát a főváros Berlin foglalja el, a harmadik helyen pedig Baden-Württemberg végzett.

Európa folyamatosan növekszik

Németország 2013-ban is az európai utazók egyik legkedveltebb úticélja maradt, és sorban negyedszer végzett a második helyen Spanyolország mögött. A németországi beutazás kereken háromnegyedével Európa továbbra is az úticél Németország legfontosabb küldő régiója maradt.

A tengerentúli piacok dinamikus növekedést mutatnak

Kereken 10 százalék piaci részesedéssel Észak- és Dél-Amerika továbbra is erősen fejlődik. Ázsia dinamikus növekedése 2013-ban is folytatódik – különösen a Golf-öböl arab államai és Kína mutat kiemelkedő eredményt.

2009 óta hat piacnak köszönhető a németországi beutazás össznövekedésének 40 százaléka

A németországi beutazás terén 2009 óta hat piac – Svájc, Oroszország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Hollandia és Kína – vendégeinek köszönhető a folyamatos növekedés. Ezen piacok 7,1 millió vendégéjszakát generáltak, ezáltal a 16,8 milliós külföldi vendégéjszaka-össznövekedés 42 százalékát hozták 2009 óta.

Pozitív előrejelzés

A DZT 2014-ben továbbra is az úticél Németország iránti nagy keresletre épít. Ezt az elvárást alátámasztja az UNWTO (Turisztikai világszervezet) legújabb felmérése is, amely az érkezéseknél világszerte 4–4,5 százalékos növekedést prognosztizál. Az UNWTO előrejelzése szerint Európában 3–4 százalékos növekedés várható a nemzetközi érkezések terén. „Az úticél Németország számára továbbra is fenntartjuk 2020-as előrejelzésünket, és realista célkitűzésnek értékeljük a 80 milliós vendégéjszaka-szám elérését addigra. Jelenleg 2014-re a külföldi kereslet 1–3 százalékos növekedésével számolunk.” – magyarázza Petra Hedorfer.

 

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti “turisztikai testülete”, székhelye Frankfurt am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 30 országban tart fenn képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő internetes címen: www.germany.travel/presse

***************************************************************************************************************

Exit mobile version