A tegnapi viharos, erősen szeles, esős időjárás az egész országot érintette. A
Groupama Garancia Biztosítóhoz egy nap alatt összesen 1117 kárbejelentés érkezett.
A május első felére jellemző szeszélyes időjárási viszontagságok az ország szinte
valamennyi régióját érintették. Ezt igazolja az is, hogy a biztosítótársaság május 5. és
május 15. között több mint 8000 kárbejelentést fogadott, melyek várható kárösszege
meghaladja a 285 millió forintot.
A lakásbiztosítási kárbejelentések száma, május 5-től május 15-ig az erősen viharos, rendkívül
szeles időjárás következtében, a Groupama Garancia Biztosítónál elérte a 8183 bejelentést,
melynek becsült kárösszege 285 645 000 forint.
Az elmúlt 11 nap alatt a Groupama Garancia Biztosítóhoz a legtöbb kárbejelentés Budapestről
(1088 db) és Szabolcs- Szatmár Bereg megyéből (1000 db) érkezett.
Míg idén május első felében több mint 8000 kárbejelentést tapasztalat a biztosító, a tavalyi, hasonlóan
szeles és viharos május első felében, közel fele annyi, összesen 3107 bejelentés érkezett a
Groupama Garancia Biztosítóhoz.
A kárbejelentések típusát vizsgálva idén a legtöbbször, összesen 3005 alkalommal villámcsapással,
996 alkalommal vezetékes kárral, míg 834 alkalommal üvegtörés és repedéssel kapcsolatban
érkeztek bejelentések. A veszélynemek között igen sokszor, pontosan 583 alakalommal jeleztek
felhőszakadás, illetve 304 alaklommal jégverés okozta károkat is. A Groupama Garancia Biztosító
adatai szerint 2014. május első felét vizsgálva a legtöbb kárbejelentés mégsem tegnap, hanem
május ötödikén érkezett, 1435 bejelentéssel.
Bár az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint a Dunántúl nyugati és középső részén
a viharos északi, északnyugati szél estére fokozatosan mérséklődik, északon, északkeleten és a
középső tájakon még további zivatarok várhatók.
A biztosító szakemberei folyamatosan végzik a károk felmérését, a Groupama Garancia Biztosító
mindent megtesz a mielőbbi kárrendezésért. A kisebb értékű, 100 ezer forint alatti károk esetén a
Groupama Garancia Biztosító alkalmazza a telefonos kárrendezést, melyek gyorsított ütemben, 1-2
napon belül kifizetésre kerülnek, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság.
A Groupama Garancia Biztosító a kárbejelentéseket továbbra is folyamatosan, több csatornán
fogadja: a bejelentések az ügyfélszolgálati irodákban személyesen, telefonon, faxon, online a
www.groupamadirekt.hu „Írjon nekünk! menüponton keresztül, valamint a TeleCenter a 06 1 467 3500
telefonszámán is megtehetők.