SzántóGráf

Nő a beutazó turizmus

Idén január és augusztus között a Szövetségi Statisztikai Hivatal összesen 51,6 millió külföldi vendégéjszakát regisztrált a tíz és több ággyal rendelkező szálláshelyeken. Ez az előző év ugyanezen időszakához képest 2,6 millióval több vendégéjszakát jelent, ami 5,3 százalékos növekedésnek felel meg.

„A beutazó turizmus Németországban folyamatosan nő, így stablilzálja az úticél Németország kiváló pozícióját az európai versenyben – mondja Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. – Az első nyolc hónap 5,3 százalékos növekedésével még az előző év kiemelkedő 4,0 százalékos növekedési eredményét is leköröztük. Ez az évközi eredmény a 2014-es év további fejlődésének fontos mutatója. A jelentős küldőpiacok nem egységes fejlődése ellenére a nyári hónapok továbbra is döntő szerepet játszanak az év összesített vendégéjszaka-mérlegénél” – magyarázza Petra Hedorfer.

Stabil eredmény a hagyományos európai piacokon

A legfontosabb európai küldőpiac, Hollandia augusztusban 2,2 százalékos vendégéjszaka-növekedést generált, így összesített eredménye kicsivel haladja meg a 2013-as időszak számait. A kiemelt TOP 10 európai piac között az első nyolc hónapban ismét Svájc (plusz 6,8 százalék), Ausztria (plusz 7,1 százalék), Dánia (plusz 5,7 százalék) és Lengyelország (plusz 12,3 százalék) mutat dinamikus növekedést. Ezen piacok növekedése kompenzálja az oroszországi csökkenést, amely augusztus végéig 3,0 százalékra rúgott.

Délkelet-Európa mutatja a trendeket

Számos délkelet-európai ország tovább erősíti pozícióját a németországi turizmus fontos küldőpiacainak listáján. Így például Csehország 9,2 százalékos pluszt könyvelhet el, míg Románia (plusz 14,7 százalék), Görögország (plusz 13,1 százalék), Bulgária (plusz 24,3 százalék), Szlovénia (plusz 22,7 százalék) és Horvátország (plusz 31,7 százalék) kétszámjegyű növekedéssel büszkélkedhetnek. 

Erős impulzusok Ázsiából

Az ázsiai utazók továbbra is átlagon felül járulnak hozzá a németországi beutazás dinamikus fejlődéséhez: egyedül a Golf-öböl arab államaiból augusztus végéig 1,3 millió vendégéjszakát regisztráltak. Ezáltal Szaúd-Arábia, az Egyesült Arab Emirátusok és Kuvait arab vendégei megelőzték a kínai küldőpiacot, így az Egyesült Államok mögött az előkelő második helyet foglalják el a tengerentúli piacok listáján. A harmadik helyen Kína áll 16,5 százalékos növekedéssel, amely majd 1,3 millió vendégéjszakát jelent az úticél Németországnak.

Magyarországon továbbra is népszerű úticél Németország

A magyarországi kiutazásban továbbra is stabilan tartja helyét Németország a második helyen,13%-kal. A szokásosan erős bajor, baden-würtenbergi és berlini úticélok mellett a legnagyobb fejlődést a Szászországba ezen belül Lipcsébe irányuló forgalom mutatja. Erős az érdeklődés Türingia irányába. Kiemelkedő Erfurt mint közkedvelt úticél.

Exit mobile version