A Telekom az e-aláírás bevezetésével megújítja a személyes ügyfélkiszolgálást üzleteiben. A magyar távközlési piacon egyedülálló, 21. századi megoldás elősegíti a piacvezető szolgáltató ügyintézési folyamatainak korszerűsítését, valamint a kiemelkedő ügyfélélmény nyújtására irányuló törekvéseit. A Telekom üzletek egy részében már működnek a tabletes e-aláírási terminálok. A vállalat az eszközök ütemezett kihelyezésével ez év végéig fokozatosan kapcsolja be teljes bolthálózatát az elektronikus ügyfélkiszolgálásba.
Az elektronikusan rögzített aláírás egyszerűbbé, gyorsabbá, gördülékenyebbé teszi az ügyfélkiszolgálást, így valóban élményszerű lesz a vásárlás és ügyintézés. Az innovatív megoldás emellett lényegesen csökkentheti a nyomtatott dokumentumok, valamint a nyomtatásra, archiválásra és tárolásra fordított munka és költségek mennyiségét, javítva a működési hatékonyságot és csökkentve a környezetterhelést is.
A papírmentes ügyintézési folyamatban a dokumentumok elektronikus formában keletkeznek és egy speciális szoftverrel ellátott tablet kijelzőjén jelennek meg, ahol az előfizető áttekintheti, majd alá is írhatja őket a biometrikus azonosítókat is rögzítő érintőtollal (stylus pen). A Telekomnál bevezetett, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő, fokozott biztonságú e-aláírást független tanúsító szervezet auditálta. Az aláírt elektronikus dokumentumok az ügyfelek részére bármikor elérhetők a Telekom online önkiszolgáló felületén, illetve kifejezett kérésükre az üzletben kinyomtatják őket.
A Telekom célja a teljes körű elektronikus ügyfélkiszolgálás megvalósítása, ahol a jövőben elektronikusan rögzített aláírású, hiteles dokumentumok helyettesítenek majd minden papír alapú megállapodást. Ennek első lépéseként került sor a tabletes e-aláírás bevezetésére. A sikeres teszt és az első visszajelzések alapján a Telekom bízik abban, hogy ügyfelei hamar megkedvelik, és szívesen használják az újítást.
Ez év végére a tervek szerint minden Telekom üzletben működik majd a tabletes e-aláírás a lakossági és a kis- és középvállalati ügyfélkör kiszolgálására. Ennek eredményeként az ügyfélkiszolgálásban felhasznált papírmennyiség a harmadára csökkenhet, ami a megtakarítás mellett a környezetterhelés csökkenéséhez is hozzájárul. Ezt az ügyfelek is elősegíthetik környezettudatos hozzáállásukkal, amennyiben nem kérik az elektronikusan bármikor elérhető dokumentumok kinyomtatását.
A e-aláírás megvalósításában a Telekom magyar és külföldi partner cégekkel is együttműködött. A MobilSign alkalmazást a Profitrade Kft. fejlesztette, a Samsung pedig a speciális tableteket biztosítja, amelyek üzemeltetési hátteréről a BlackBerry szoftvere gondoskodik.
A Telekom folyamatos innovációkkal igyekszik gyorsabbá, egyszerűbbé, kényelmesebbé tenni az ügyintézést. Ez év februárjában megújult a mobilon és tableten is jól használható Telekom webshop, júniusban pedig elindult az egykapus online ügyintézést biztosító Telekom fiók.
A szolgáltató több elismerésben is részesült az ügyfélkiszolgálás és az ügyfélélmény folyamatos javításáért. Ezek sorába tartozik a 2012-ben elnyert „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban – Legjobb Személyes Ügyfélszolgálat” díj, a 2013-ban elnyert „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban – Legjobb Telefonos Ügyfélszolgálat” díj, valamint a 2014-ben elnyert „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban – Legjobb Online Ügyfélszolgálat” díj is.