Apósom döntött, ha törik ha szakad neki kell egy új Bogár. A képen látható kocsit éppen akkor hozatta haza Amerikából egy botlábú hölgy aki képtelen volt lemondani az automata váltósról. Mi megvettük. A kinti szabvány szerint biztonsági lökhárítói voltak, a legkisebb koccanásra áramtalanított , s leállt a motor. Ha nem kapcsoltad be az övet angolul lebaszott, egyszer kétszer majd ha meg is sértődtél a jármű leállt. Tehát neki is voltak heppjei. Apósom a garázsba behajtás gyakran neki ment valaminek ami éppen előtte volt. Ilyenkor szerelőt hívtunk az újra indításhoz. A rendszáma mint tetszik látni UG 03 14 volt. Ezeket a képeket Kerényi László újságíró és dokumentumfilmes barátom készítette még anno az Autó Motor újságnak, amelyet akkoriban magam tudósítottam.
A lényeg, hogy amikor a drága szürke Trabantommal akartam egy Németországi körútra indulni és már legalább tízezer forint értékű pótalkatrészt gyűjtöttem be a kirándulásra apósom megszánt. Felajánlotta, hogy ezzel a kocsival menjünk a Francia határhoz. Az első meglepetés az volt, hogy a kocsi mérföldben mérte a sebességet, át kellett ragasztanunk az órát. Félúton azon vitáztunk a nejemmel, hogy helyesen számoltuk e át a mérföldet kilométerre. Ha ő vezetett soknak tartottam ha akkor én keveselltem. Az első tankolás Salzburgban lett volna ahol elsőre nem akartak kiszolgálni. A kutas azt hajtogatta – Idi Amin fasiszta – végül megértettem: az UG rendszámból azt olvasta le, hogy Úgandából jöttünk.Az se zavarta, hogy éppen fehér emberek voltunk.
S ami érdekes volt – nem hiszik el .- ezt a kocsit jobban megbámulták Németországban mint a Trabantomat . Ez ugyanis Amerikai szabvány szerint teleszkópos lökhárítóval készült. Tessék elképzelni, hogy a németek mindenütt úgy állták körbe ezt mint nálunk akkoriban egy Chevroletet.