Az európai férfiak közel fele (44,49%) hetente három vagy több alkalommal néz fociközvetítést.
- Az európaiak 28,53 százalékának a focimeccsek közben az okozza a legnagyobb bosszúságot, amikor nem tudja eldönteni, hogy melyik játékos kicsoda.
- Az európai felnőttek majdnem fele (48,84%) tervezi TV vásárlását kimondottan az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez.
- Az európai nők közel 50 százaléka (49,25%) és a férfiak 43 százaléka ért egyet azzal, hogy az elmúlt 15 évben javult a focisták imázsa.
Budapest, 2016. június 20. – Nyilvánvaló, hogy a labdarúgás és a focisták is változtak az évek során. A játékosok minden mozdulatát figyelik: a sportközvetítők elemzik a képességeiket, a nézők pedig szigorúan figyelemmel kísérik a stílusukat. Az egyszerű zselés frizurák indián hajkoronává vagy férfikonttyá alakultak, a játékosok repertoárja a köténytől a rabonáig fejlődött, az ünneplés pedig egyszerű ujjmutogatásból koreografált mutatványokra cserélődött. A játék gyorsabb lett, a cselek nagyobb ügyességet igényelnek, és egyre nagyobb figyelem irányul játékosok stílusára.
A Samsung Electronics által közzétett új kutatás* azt vizsgálja, hogy „a játék szépségének” változásai miként hatnak a televízióvásárlásokra; kiderült, hogy minden ötödik európai felnőtt évente átlagosan több mint 468 órányi focit néz. A sportműsorok nézésével töltött idő 28 080 percnek, azaz 62 munkanapnak felel meg.
Ahogyan a játékosok egyre gyorsabbá és technikásabbá válnak, úgy nő az igény a magas képminőség iránt is: az európai felnőttek már közel fele tervezi, hogy új televíziót vásárol, hogy még nagyobb élmény legyen az idei nyári sportesemények megtekintése.
Az európai felnőttek három leggyakoribb gondja az otthoni meccsnézés során: ha nem tudják megkülönböztetni egymástól a játékosokat (28,53%), ha a labda egy világosabb területről árnyékba repül, és nem látszik, hogy hol van (21,47%), illetve, hogy túl kicsi a képernyő (9,8%).
A Samsung a kedvében jár azoknak, akik a játékosokat minden szögből részletesen szeretnék látni, és egyetlen pillanatról sem szeretnének lemaradni. Ezért bemutatta az SUHD TV-k legújabb sorozatát, amely a Quantum dot technológia, az Ultra black TV panel és az 1000 nites HDR-fényesség jóvoltából páratlan képminőséget nyújt.
Ahogy Michael Zöller, a Samsung Electronics európai TV-részlegének vezetője megjegyezte: „A Samsung SUHD TV-inek a képernyője a tökéletes választás az idei nyári sportközvetítések megtekintéséhez. A Quantum Dot technológia az elérhető legjobb képminőséget nyújtja, hogy mindent úgy láthasson a néző, mintha maga is a stadionban ülne. A fű pont olyan zöld lesz, a mezek pont olyan fényesek, az ívelt tévék pedig kivételes mélységérzékelést biztosítanak. Történjenek bármilyen gyorsan az események, a szurkolók otthonuk kényelmében sem maradnak le a játék egyetlen felemelő pillanatáról sem.”
Andy Reik operatőr, aki számos rangos sporteseményen dolgozott, úgy véli, hogy „a HD lebilincselőbb vizuális élményt teremt, így megváltoztatta a játék felvételének módját is. Az operatőröknek több felvételt kell rögzíteniük, és minden szögből fel kell venniük az eseményeket. Mivel a HD technológia kétszer olyan jó minőségű képet nyújt, jellemzően egyszerre több mint 40 kamera dolgozik”.
A képminőség javulása nemcsak a tévézési szokásokat befolyásolta, hanem a focistákat is arra ösztönözte, hogy jobban ügyeljenek a megjelenésükre. A megkérdezettek több mint kétharmada (67,78%) gondolja úgy, hogy a focisták fizikai megjelenése javult az elmúlt 15 évben. A megjelenésüket illetően az európai férfiak majdnem harmada (32,23%) elsősorban a focistákat tekinti példaképnek, előrébb sorolva őket a színészeknél, a zenészeknél és a valóságshow-szereplőknél is.
*A kutatást a One Poll végezte (2016. május 19–30. között) 9000 felnőtt bevonásával 10 európai országban (Franciaország, Németország, Olaszország, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Svájc és Egyesült Királyság).
###
Szerkesztői megjegyzések
Az európai eredmények
- Az európai férfiak több mint fele (56,9%) tervez új TV-t vásárolni az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez.
- Az európai felnőttek csaknem fele (48,84%) tervezi, hogy új televízót vásárol kimondottan az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez.
- Az európai felnőttek 28,53 százaléka állítja, hogy a focimeccsek nézése közben az okozza a legnagyobb bosszúságot, amikor nem tudja eldönteni, hogy melyik játékos kicsoda. A három legtöbbet említett probléma:
- Amikor nem lehet pontosan megkülönböztetni a játékosokat (28,53%).
- Amikor a labda egy világosabb területről az árnyékba repül, és nem látszik, hogy hol van (21,47%).
- Túl kicsi a képernyő (9,8%).
- Az európai férfiak közel fele (44,49%) hetente átlagosan három vagy több alkalommal néz fociközvetítést, a megvizsgált európai országok közül Olaszországban néznek átlagosan a legtöbb meccset.
- Azon férfiak aránya, akik az adott piacon hetente legalább háromszor néznek focit:
- Olaszország (60,31%)
- Románia (53,8%)
- Spanyolország (53,8%)
- Németország (47,25%)
- Franciaország (45,76%)
- Lengyelország (38,63%)
- Portugália (37,78%)
- Egyesült Királyság (22,6%)
- Svájc (20,44%)
- Svédország (17,95%)
- Azon felnőttek aránya, akik szerint a focisták megjelenése (például hajviselete és öltözködése) a közvetítéseken és azon kívül is javult az elmúlt 15 évben: 67,78%.
- A csúcsfocisták a fő stílusdiktátorok: az európai férfiak csaknem harmada (32,23%) inspirálódik a focisták megjelenéséből a saját stílusa kialakításakor, akik ezzel megelőzik a színészeket (29,70%), a zenészeket (18,26%) és a valóságshow-szereplőket (6,77%) is.
A Samsung Electronics
A Samsung Electronics úttörő ötleteivel és technológiáival inspirálja a világot és formálja a jövőt. A vállalat újraalkotja a televíziók, az okostelefonok, a viselhető okoseszközök, a tabletek, a kamerák, a digitális készülékek, a nyomtatók, az orvosi eszközök, a hálózati rendszerek, a félvezetők, valamint a LED megoldások fogalmát. A legfrissebb információk a Samsung Newsroomban, a news.samsung.com weboldalon érhetők el.
Sajtókapcsolat
Sebestyén Tamás
FLOW PR Mobil: +36 20-665-0386
|
Nyilas Orsolya
Samsung Electronics Magyar Zrt. Tel: +36 1 453 1133 |