Ha valaki tud még a viselt dolgaikról írja meg. Most azt a levelet mellékelem amelyet az ügyészi elutasító határozatra fogalmaztam. ——
“Ezúton jelzem, hogy a fenti számú határozattal nem érthetek egyet, több okból se.
Természetesen a bűnpártolásnak még a gyanúját se említeném, inkább feltételezem, hogy a rendőröket is sikerült megtéveszteniük. Már eleve ott, hogy a bejelentésem nyomán csupán egyetlen tényre az okirat hamisításra fókuszáltak.
- Kezdeném azzal, hogy azt a bizonyos nyilatkozatot akár aláírtam akár nem , ennek a formanyomtatványnak a bevezetett alkalmazása is bűncselekmény. Alaposan kimeríti a közúti biztonság szándékos veszélyeztetésének minden formáját. Egy ilyen formanyomtatvány használatával próbálják védeni magukat ha az eladott jármű nem rendelkezik érvényes műszaki vizsgával. Vagy a műszaki állapota nem teszi lehetővé a forgalomban való biztonságos használatát. Ennek a nyilatkozatnak a puszta megléte is törvénytelen. A telephelyről a kocsi jog szerinti gazdája a felelős, hogy a jármű megfelelő állapotban induljon az útjára./ Állítólag nem találják a felelősét ?/
- A kettes oldalon, ügyész úr levelében foglaltak közül kiemelném – a jármű február 18-án lett forgalomba helyezve és aznap lett a biztosítása megkötve. Tessék megnézni – ez nem igaz. Ott a telepen magam kötöttem a biztosítást a lehető legmagasabb tarifával február 13-án pénteken. Már a saját nevemre./ Itt vajon ki manipulálhatott?/
- A passzivált forgalmi engedély tényével természetesen a miskolci okmányirodában az átíráskor szembesültem. Közölték velem, nem írhatják át amíg az eladó ehhez nem járult hozzá. Telefonáltam Fótra, ahol közölték – a miskolci okmányirodában tanúsítják – hogy majd ők ezt telefonon rendezik. Várjam meg. Emlékeztetőül, az ottani okmányirodában éppen most vizsgálják az ezzel kapcsolatos manipulációkat.
- A következő okmányokat mutattam be idáig. Igazoltan öt kilométer autóztunk a megvásárolt járművel, próba rendszám nélkül, az eredeti máig is meglévő rendszámmal. Nem én vezettem. A jármű árának kifizetésekor – ötven éves autózom – megnéztem, rendszám, forgalmi engedély, biztosítás megkötve – minden rendben van. Hazafelé útközben tapasztaltam a jármű úton tartása körülményes. Miskolcon derült ki, hogy a kocsi első futóműves karambolos lehetett, elállítódott és a fékhatás ccsak 10 százalékos. Megnéztem a mellékelt műszaki bizonyítványát, ebben mindez szolidan fel is volt tüntetve. Ezt a dokumentumot az eladási szerződés közé csúsztatták. Tehát tudatában voltak, hogy ezt a kocsit ők levizsgáztatva nem adhatják el mert ezzel elkövetik a közúti veszélyeztetést. nem véletlenül a próbaúton nem ülhettem a volánhoz.
- Vajon miért volt fontos ezt a korábban említett két dátumot összemosni.
- Hogy lehet az, hogy a 2015 utáni súlyadót kivetették a nevemre, miközben az adott évben nem én voltam az első jogos tulajdonosa? Ha csak ennek utánanéznek az okmányirodában már kiderülne, hogy a fóti cseh kereskedés valamilyen módon szinkronban működik az ottani okmányirodával.
- Miként lehetséges, hogy Fóton még egyetlen forgalmi engedély nélküli próbaúton cirkáló járművet se csíptek meg az ottani rendőrök.
- Természetesen a nemzeti közlekedési hatóságnak és a NAV illetékeseinek eleve fel kellene lépnie a mostani gyakorlat szerint. Olyan helyen ahol nem vásárolták meg a kötelező próbarendszámot. Mint Fóton. Olyan helyen ahol a paszivált forgalmi engedélyekkel folyamatosan adót csalnak. Hogy mint esetemben a februárban vásárolt kocsi után rám róják a súlyadót.”