Tudom, ha barátom meglátja ezt a cikket rögtön rám telefonál. Majd ismét elmeséli, hogy itt Miskolcon a belváros szívében se telefonja se internetje nincsen. Most. S a hétvégén a cég hálózatszerelője vasárnap reggeltől délig próbálta helyreállítani a szolgáltatást. A környék összes kapcsolószekrényét végig nézték, hogy megszüntessék a kábelhibát. Mint mondta nagyon ramaty állapotban vannak ezek az elosztódobozok. Ráadásul, most a környék egyik házát hamarosan lebontják tehát az ezen keresztül menő vezetékek is megsérülhetnek. Barátomnak ez a hír gyenge vigasz. Mint ahogyan én se tudom megérteni, miért kell nekem a drágább közületi tarifát fizetnem, hogy állandó IP címem legyen. Ráadásul a mi utcánkban úgy a jelerősség mint az internet gyorsasága kifogásolható. Különben a fix IP cím akkor kell – a hozzám hasonló laikusoknak mondom – ha úgynevezett távfigyelő programot akarunk a biztonsági kamerákhoz felszerelni.
A 2017. évi mobilkommunikációs tesztek során a Deutsche Telekom érte el a legjobb eredményeket – nem pusztán csak Németországban, de az európai leányvállalatainál is. A DTAG leányvállalatai számos teszten kerültek ki győztesként, különös tekintettel a negyedik negyedévre. A leányvállalatok elismerést kaptak a legjobb hálózatért, teljesítményért és minőségért. Az adott országokban a helyi szolgáltatók hálózatainak adat és hangátviteli minőségét tesztelték.
A Deutsche Telekom leányvállalatai a legjobb minősítést érték el a tesztek során Görögországban, Horvátországban, Magyarországon, Lengyelországban, Szlovákiában, a Cseh Köztársaságban, Macedóniában és Montenegróban – ez a legmagasabb szolgáltatási színvonalat jelenti összesítve az adat és hangátviteli szolgáltatások terén. A Telekom Romania és Telekom Albania teljesítménye szintén kiemelkedő, mindkettő vállalat teljesítménye a legjobb az adatszolgáltatások terén. Emellett a Magenta Ausztriában is a legfelső ligában szerepel, kiváló teszt eredményeket elérve. Összességében, a DT európai leányvállalatai átlagban a lehetséges pontszámok 86 százalékát érték el a hálózati teljesítményt mérő tesztben.
Hollandiában a T-Mobile NL a legmagasabb pontszámot és az első helyezést érte el ismét az idei „Connect Mobile Benchmark” felmérésben. A lehetséges maximális pontszám 96 százalékával a T-Mobile Netherlands a világ egyik legjobban teljesítő vállalata. A T-Mobile Netherlands a lakosság 99 százaléka számára teszi elérhetővé LTE hálózatát és a vállalat rendelkezik a legmagasabb adat-kapacitással és bázisállomás sűrűséggel Hollandiában.
Különlegesség Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban: a T-Mobile Poland és T-Mobile Czech vállalatok egyaránt megelőzik versenytársaikat ‚még abban az esetben is, amikor megosztják a hálózatot egy versenytárssal. Habár mindkét országban a szolgáltatók egy másik versenytárssal közösen használják ugyanazt a hálózatot, mégis jobb összesített eredményeket értek el a teszt során.
A tesztelési módszerekről
Az európai országokban a mobilkommunikációs hálózatok pontozásának és tesztelésének alapját az úgynevezett „P3 Communications„, vagyis az Aachen városában található Fraunhofer Institute társszervezetébe tartozó hálózatos szakértők szaktudása illetve know-how-ja képezi. A P3 2001 óta nyújt technológiai szaktanácsadást és tesztelési szolgáltatásokat a mobilhálózatok, mobil szolgáltatások és felhasználói végberendezések vonatkozásában. Németországban a „Connect” című szaklap szakértői szintén a P3 által meghatározott szabványok alapján folytatják le a tesztjeiket. A P3 nemrég megszigorította a tesztek értékelési kritériumait, ez azonban semmit sem változtatott azon, hogy a Deutsche Telekom Csoport továbbra is a legmagasabb minősítést éri el.
A P3 tanúsítványokra vonatkozó linkek: [in der MI nur Link zur