Szerkesztő - szerintem ez egy kimondottan épkézláb ötlet. Évtizedek óta megy a vita, hogyan lehet szinkronba hozni a vasúti közlekedést a Volán buszjárataival. Ha hosszutávon utazok kedvemre való a vasút minden kényelme. Jöhetek mehetek és VC is van. Rövid távon viszont a buszozás előnyösebb. A cikkcakk eleven, több vasútvonalat felszámolták, sok vidéki kisállomás előtt rozsdáll a sínpálya. A buszok meg zsufoltak, a járművek elavultak, s nincs elegendő sofőr és vonatvezető. Na, de ha a jét mamutvállalatot egybeforrasztják, s megpróbálják az utasok és a cégek érdekeit összecsiszolni akkor csak jobb lehet. Erről most végre döntött a vagyonkezelő miniszter. S ha ezzel sok vezető státusz is megtakarítható, több lesz a pénz a melósok megbecsülésére. Örvendetes döntés. Jut eszembe mintha egyszer már lett volna egy olyan, hogy MÁVAUT - nincs új a nap alatt. Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében, 2020. július 15-től a VOLÁNBUSZ Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. lesz. Az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul azon kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át. A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifa rendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket. Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének versenyképessé és vonzóvá tétele. A társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak. NVTNM Sajtó és Kommunikációs Főosztály Budapest, 2020. július 15.