Nem lehet önbíráskodni – egy matricáért magáénak hiszi a sztrádát – amikor a nyakamba liheg a mögöttem döngető – nem igazságos, de méltányolható a szabály
Szántó István
Nagy figyelemmel olvastam ezt a hírt. Bevallom, hogy ezt a fajta bugyuta leckéztetést magam is alkalmaztam korábban. Mentségemre szóljon, hogy rettenetesen zavar amikor előzés közben a mögöttem jövő böhöm terepjárósa nyakamba liheg. Tol, tologat, villog, a megengedettnél nagyobb sebességre kapacitál a lehető legdurvább módon. Persze ilyenkor sosincs rendőr, felderítő, álcázott autós zsaru. Ezek az eszement jóemberek akik azt hiszik, hogy az autópálya matricával megvették a sztrádát, s ha ők mögém kerülnek nekem azonnal az árokba kell húzodnom, hogy gyorsabban döngethessenek. Tudom nincs helye az önbíráskodásnak, nem az én dolgom az ilyen fazonokat móresre nevelni. Ráadásul amit elkövetnek aligha bizonyítható. Nekem a kocsimban van hátsó kamera is. Tehát gyüjteményem van az ilyen száguldozókról, ilyen tologató autósokról, akik nagy sebesség mellett 10 centis követési távolságot tartanak. S közben mutogatnak is mint a szirmaiak. Egyébként egy sátoraljaujhelyi volt rendőr ma ügyvéd éppen e miatt jelentett fel, hogy mögöttem haladva villogtattam a féklámpámat, jeleztem neki, tartson féktávolságot. Ledöbbent amikor kiderült, hogy olyan video készült róla amire nem számított. A felvétel szerint úgy tünt mintha már a csomagtartómban ülve morogna, hogy a kedvéért se vagyok hajlandó a megengedettnél gyorsabban robogni.
Szóval csak annyit – tényleg nincs helye az önbíráskodásnak , hiszen ennek tragikus vége lehet – ám akkor tessék kiszűrni az ilyen másikra tapadós félörülteket, akik azt hiszik csak övék a pálya. Megjegyzem a Lajtán túl ez nem szokás, a nyugati autósok kultúráltabbak, tehát amikor egy nyugati rendszámú ilyen vezetővel akadok össze a magyar sztrádán, rögtön sejtem a sofőr csak annyit tud németül – noch ein beer…. ő csak a honfitársam.
Az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszán egy fehér Audi büntetőfékezéssel akart megleckéztetni egy másik autót október 21-én. Az eset miatt megkerestük a rendőrséget, akik azt a választ adták, hogy egy magánszemély feljelentést tett aznap a Budapesti Rendőr-főkapitányságon, amely miatt a BRFK közúti veszélyeztetés bűntett gyanúja miatt indított nyomozást. A gépkocsi vezetőjét a rendőrök 2020. október 22-én azonosították, előállítása, elszámoltatása folyamatban van.
A rendőrség később honlapján számolt be arról, hogy a felvételek alapján azonosították az autót, valamint annak tulajdonosát egy 45 éves vecsési férfit, aki elismerte, hogy az autót az adott időpontban ő vezette. A férfit a rendőrök 2020. október 22-én 15 óra 10 perckor Vecsésen fogták el és előállították.
Az Audit vezető férfi azt mondta a rendőröknek, hogy a másik autós bevágott elé, ezért kérdőre akarta vonni, azt azonban tagadta, hogy hirtelen fékezett volna. A 45 éves vecsési férfi ellen közúti veszélyeztetés bűntett gyanúja miatt indul eljárás.
Tényleg, nullár fékezni beállni nem ildomos. Nálam megteszi a vészvillogó bekapcsolása. Bár erről is leszoktam, az volt a tapasztalat, hogy ez csak olaj volt a tűzre. Tényleg a túlélési stratégia nem más mint hagyni ezeket elhúzni. Minél hamarabb félreállni, úgy is várja már a veséjüke, májukat valaki ….. aki majd jobban vigyáz ezekre a fontos szerveikre.