A Magyar Jógaoktatók Szövetsége, amelynek az egyházunk alapította, államilag elismert jógamester diplomát adó Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola is tagja, közleményben reagált a cikk téves állításaira. Eszerint a jógaalapító Patandzsali a Kr.e. 600-400 között keletkezett művében azért nem ismertet ászanákat, mert elsődleges célja az, hogy lefektesse a jógafilozófia alapjait és részletezze a megvilágosodáshoz vezető utat, melynek az ászanák gyakorlásán kívül része a meditáció, a légzésszabályozás, a helyes életmód és az erkölcsi szabályok követése. Noha napjainkban a jógára sokan puszta testedzésként tekintenek, eredeti jelentése szerint Istennel kapcsolja össze annak gyakorlóját, Patandzsali pedig ehhez kívánt iránymutatóval szolgálni. A 15. és 17. század között keletkezett jóga-írások (Hatha jóga pradipiká, Gerandha szamhita, Hatha ratnavali) azonban már precíz ászana-leírásokat tartalmaznak. Egyházunk tiszteletben tartja minden nemzet sajátos sikereit, szellemi és tárgyi kincseit, ám nem ért egyet azzal, amikor egy kutatás téves következtetései alapján tulajdonítják el egy ősi tradíció hírnevét. Kiadó: Magyarországi Krisna-Tudatú Hívők Közössége