Az önkormányzat által kiadott Számadó kiadványból a miskolci közösségi közlekedés finanszírozására vonatkozó tényeket ismertette Badány Lajos és Bartha György, a Velünk a Város frakció tagjai.
Badány Lajos arra emlékeztetett, hogy az új városvezetés súlyos örökséget vett át 2019 őszén, az előző városvezetés ugyanis éveken át nem fizette ki az MVK Zrt. felé a szolgáltatási díjakat, egyre nagyobb és nagyobb tartozást halmozva fel. Az átadás-átvétel pillanatában az Fidesz vezette Önkormányzat 3,9 milliárd forinttal tartozott már az MVK Zrt.-nek. Amiatt, hogy a város nem fizetett az MVK-nak, a Miskolc Holding hitelt kényszerült felvenni, hogy a tagvállalata veszteségét fizetni tudja. A hosszú éveken át tartó folyamat végén azonban ugyanúgy Miskolc önkormányzata állta a számlát, mert a Holding pénze is Miskolc pénze – állapította meg a Jobbik önkormányzati képviselője. Badány aláhúzta, mindezt azért így intézték, hogy úgy tűnjön, az önkormányzat jól gazdálkodik, mondván kicsi a hiány. A hiány azonban borzasztó nagy volt, csak elrejtették – tette hozzá.
Bartha György arról beszélt, hogy a kormány tavaly óta évi 490 millió forintot vesz el a miskolci közösségi közlekedéstől. 2020-2021-ben összesen közel egymilliárd forinttal károsította, károsítja meg a fideszes kormány az MVK Zrt.-t és ezáltal a miskolciakat. Miközben az új városvezetés azon dolgozott, hogy fenntartható pályára állítsa a céget, a kormány a demokratikus önkormányzatokat sújtó egyik büntetőintézkedésével megvonta a támogatást, ezt a forráselvonást terhelte meg a COVID-járvány, ami a város költségvetésének súlyos bevételkieséseket okoz.
Bartha kiemelte: az MVK Zrt. élete talán legsúlyosabb válságát éli, köszönhetően az előző városvezetés által itt hagyott adóssághegynek, az ostoba és rendkívül előnytelen járműbeszerzésnek és a kormányzati elvonásoknak.
Mint fogalmazott, a városi Fidesz tökéletesen tisztában van azzal, hogy mekkora bajt okozott éveken át Miskolcnak, az itt élőknek. Beismerő vallomásként is értékelhető ugyanis az a tény, hogy a fideszes képviselők a város 2021-es költségvetéséhez egyetlenegy módosítást sem nyújtottak be, ami az MVK Zrt. finanszírozását érintené. “Vesztére hagyták volna a város közösségi közlekedési társaságát, amely biztosítja Miskolc vérkeringését. Miután a csőd szélére sodorták az MVK Zrt.-t, ötletük sincs mit is kellene ezzel a helyzettel kezdeni” – hangsúlyozta az MSZP önkormányzati képviselője.