Idén kilencedik alkalommal került átadásra a Randstad Award, mellyel a legvonzóbb hazai munkáltatók teljesítményét ismerik el. A világ egyik legnagyobb független munkáltatói márka-felmérésének eredményeként Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom, hiszen sorozatban negyedik éve érdemli ki a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelye különdíjat.
A Randstad Employer Brand Research globális felmérése világszerte 31 országban zajlott, Magyarországon 7800 munkavállaló bevonásával [1], melyben a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemezték. Az elmúlt évek tendenciái az eredményekkel összehangban azt mutatják, hogy a hazai munkavállalók számára az IT és a telekommunikációs szektor a legvonzóbb, valamint a fizetés és a juttatási csomag, a kellemes munkahelyi légkör, a vállalat stabilitása, az állás tartós biztonsága és a munka-magánélet egyensúlya a legfontosabb munkahelyválasztási szempontok.
A fenti visszajelzések alapján a Magyar Telekom a szektorban elsőként, immár negyedik alkalommal nyerte el a telekommunikációs kategória legvonzóbb munkahelye elismerést, ezzel kiérdemelve a Nívó-díjat. „Évek óta következetesen dolgozunk munkáltatói márkaépítésünkön annak érdekében, hogy mágnesként vonzzuk a fiatal tehetségeket és a legjobb szakembereket vállalatunkhoz, emellett a nálunk dolgozó kollégáink számára fejlődésüket támogató, biztonságos és szerethető munkahelyet teremtsünk. Befektetett munkánk megtérülni látszik és büszkék vagyunk az elismerésre, mely a munkavállalók bizalmát tükrözi számunkra.” – mondta a díj kapcsán Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere.
A tudatos munkáltatói márkaépítés talán soha nem volt még ennyire fontos, hiszen a meglévő kollégák motivációjának, teljesítményük növelésének, illetve a tehetségek bevonzásának és megtartásának egyik legfontosabb eszköze. Összhangban a kutatás által felszínre hozott szempontokkal, a vállalat rugalmas kereteket biztosít a munkavégzéshez, melyet digitális eszközökkel is támogat. Ez a mentalitás és gyakorlat jelentős szerepet játszott abban, hogy a Telekom nagy része a pandémia időszakában sikeresen át tudott állni tartós távmunkában történő munkavégzésre, majd hybrid munkavégzésre úgy, hogy a kollégák – visszajelzésük alapján – stabil háttérnek érezték munkahelyüket. Ehhez hozzájárult a nehéz helyzetbe került kollégák támogatása, valamint a munkatársak számára különböző egészségmegőrző programok biztosítása is. Az immár harmadik éve agilisan működő Magyar Telekomnál az egyik legfontosabb érték a tanulásra való képesség és a fejlődési szemlélet. Éppen ezért a vállalat kollégái számára több síkon is biztosítja a kereteket a fejlődéshez. „Meggyőződésünk, hogy jó munkavállalói élmény nélkül nincs elégedett ügyfél, ezért folyamatosan figyelünk kollégáink visszajelzéseire és tudatosan építkezünk. Rendszeresen végzünk belső felmérést munkavállalóink körében, a legutóbbi eredmények alapján a kollégák 87%-a büszke a Telekom márkára és 91% érzi úgy, szereti a munkáját.” – erősítette meg Friedl Zsuzsa, aki szerint az elnyert díj most kívülről is megerősíti, hogy stratégiájukkal jó úton járnak.
[1] A Randstad Employer Brand Research a világ legátfogóbb független munkáltatói márkakutatása, amely több ezer vállalat közül választja ki a legvonzóbb munkaadókat. A kutatás mintegy 163000, a 18-64 éves korosztályból kikerülő válaszadó véleményét gyűjti össze 31 piac 5944 vállalatáról. A kutatást Magyarországon a Kantar végezte, melyben 7800 fő vett részt 2022 januárjában.