Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület által indított közérdekű per nem helyettesíti a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálatait és nem része a minisztérium által elrendelt országos témavizsgálatnak. Mindazonáltal a civil fogyasztóvédők is üdvözlik a Ryanair elleni hatósági eljárásokat és fontos előrelépésnek tartják az országos témavizsgálatot. Napjaink aktuális fogyasztóvédelmi problémája, hogy a magukat fapadosnak nevező légitársaságok nem biztosítanak megfelelő panaszkezelést a fogyasztóknak. Ezért az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által elrendelt témavizsgálat során azt is szükséges vizsgálni, hogy Magyarországon kötelesek legyenek-e a fogyasztók számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatot nyitni a nagyobb utasforgalommal rendelkező légitársaságok. A civil fogyasztóvédők szerint a bírságolásnak csak rövid távon van pozitív hatása, az ügyfélszolgálati kötelezettség törvényi előírása viszont valódi megoldás lenne a Ryanair által okozott fogyasztóvédelmi problémákra. A fogyasztók joggal várják el, hogy a korral haladva a fogyasztóvédelmi törvény 17/B. paragrafusa által most is előírt személyes ügyfélszolgálati kötelezettséget a közszolgáltató vállalkozások után most végre a nagy utasforgalmú légitársaságokra is kiterjesszék.
A fogyasztóvédők szerint kettő, az ügyfelek részére nyitva álló ügyfélszolgálati helyiség kialakítását indokolt törvényben előírni, egyet a repülőtéren, egyet Budapest központi részén. A kötelező személyes ügyfélszolgálat fogyasztók számára biztosítása érdekében az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület egyeztetést kezdeményez a többi hazai fogyasztóvédő szervezettel, hogy közös javaslattal állhassanak elő a fogyasztóvédelmi törvény módosítására. Sokat javítana a magyar fogyasztók lehetőségein, ha a mostaninál több vállalat lenne köteles magyarországi ügyfélszolgálatot nyitni, a multik is elérhetőbbé válnának a fogyasztók problémái esetén.
Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület civil szakértői kiemelt figyelmet fordítanak rá, hogy az úgynevezett "fapados" légitársaságok ne spórolhassanak a fogyasztóvédelmi jogszabályok betartásán. Ezért az egyesület a mai napon pert indított a Ryanair ellen és kérte a törvényszéktől annak kimondását, hogy a tisztességtelen a Ryanair Általános Személy- és poggyászfuvarozási Feltételek azon feltétele, amelyik megengedi az adók és díjak fogyasztókra történő utólagos áthárítását. A per sikere esetén a törvényszék semmissé fogja nyilvánítani ezt a feltételt és a Ryanair köteles lesz mindenkinek visszafizetni az utólagosan áthárított extraprofit-adót. A fogyasztóvédők szerint innentől nem a Ryanair vezérigazgatója dönti el, átháríthatja- e a cég költségeit, hanem az illetékes bíróság. A perben várhatóan 2023-ban születhet ítélet.