SzántóGráf

Ilyen orosz Moszkvics nincs, de mégis van

Az új Moszkvics 8-as crossover a többi Moszkvicshoz hasonlóan JAC-alapokon nyugszik, ami persze eufemisztikus megfogalmazás, hiszen nemigen akad az autónak olyan porcikája, amely nincs a kínai donorautóban. Ettől függetlenül hazai márkaként írnak róla – kezdi ismertetőjét az autoszektor.hu.

Az autó alapjául a JAC X8 Plus crossover szolgál. Hossza 4824 mm, tengelytávja 2830 mm, vagyis kifejezetten termetes crossoverről van szó. Méretei alapján versenytársként emlegetnek két kategóriabeli koreai sztárt, a Kia Sorentót és a Hyundai Santa Fét.

Motorját alternatívamentesen kínálják: 1,5 literes munkatérfogattal, 174 lóerővel. Jár hozzá hétfokozatú automata váltó, amely az első kerekek mozgatásához járul hozzá.

Az eredeti gyárat még a 2010-es években átvette a Renault. Oroszország ukrajnai inváziója után a francia cég többedmagával elhagyta az országot, és jelképes egy rubelért eladta aktívumait Moszkva városának, amely már fél évre rá, 2022 novemberében feltámasztotta a szovjet márkát a kínai JAC tevékeny közreműködésével.

Jelenleg a Moszkvics 3 crossovert, illetve annak elektromos változatát, a Moszkvics 3e-t , továbbá a Moszkvics 6 szedánt szerelik össze a vállalat csarnokaiban. Gyakorlatilag JAC egyik modelljének, a Sehol X4-nek – amely JS4-ként is ismert – a részegységeiből rakják össze a Moszkvicsokat, ott hegesztik össze és festik a karosszériát. Ebből kifolyólag a Moszkvics 3-as a Sehol X4 szakasztott mása, szinte csupán a cégérben különbözik tőle. A nyolcas modell hasonló minta szerint született, donorautóját, a Sehol X8 Plus (JAC X8 Plus) már két éve forgalmazzák a kínai piacon.

Exit mobile version