Nyomtatott háttéranyagot is kaptak a résztvevők
A változtatás alapja az egyeztetés, a párbeszéd. Ezt követően részletesen szólt a közoktatási kerekasztal tevékenységéről, a hosszú távú célokról, s a megkezdett átalakításokról. Ennek keretében Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a KLIK a továbbiakban öt nagy tankerületi központra bontva végzi intézményfenntartói munkáját. Villamosmérnökként jól tudja, hogy haladni kell a korral. „Ebben a megújulásban nincsenek magukra hagyva, számíthatnak a Pedagógiai Oktatási Központok segítségére, szakmai támogatására” – biztatta a pedagógusokat a közgyűlés elnöke. A munkához pedig jó egészséget, kitartást és sok gyermek-, diákmosolyt kívánt.
A kezdés önfeledt pillanatai
A megnyitót követően Sipos Imre, az EMMI helyettes államtitkára tartott előadást a köznevelés helyzetéről, állapotáról. Elsőként a szervezeti háttérről szólt, kiemelve, hogy februártól újra egy államtitkárság keretein belül foglalkoznak a felsőoktatással és a közoktatással. A jelen lévők (intézmények) 80 százalékban a Köznevelésért felelős helyettes államtitkársággal intézik ügyeiket. Az Oktatási Hivatal változatlan keretek közt működik tovább, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) januárban fog átalakulni. Megerősítette, hogy egyeztetést folytat a kormányzat, s a kerekasztalt szeretnék magasabb szintre – jogszabályba foglaltan – emelni.
Ezt követően részletesen szólt a pedagógusokat érintő, érdeklő aktuális kérdésekről, például a 30 perces órákról. „Nem nyúlunk bele a házirendbe” – szögezte le a helyettes államtitkár. A jogi hátteret biztosítják a pedagógusoknak, de nem mondják meg az iskolának, hogy mikor kell csengetni. Szólt a természettudományos alapok erősítéséről, valamint a KLIK átszervezéséről is. Elmondta, hogy a korábbi egy helyett 58 jogi személyiségű szervezet látja el a feladatot. Ettől azt várják, hogy a döntéshozatal közelebb kerüljön az iskolákhoz. A pedagógusok foglalkoztatásával kapcsolatban külön kitért a tanévközbeni nyugdíjba vonulás problémájának a megoldására. A minősítési rendszerben való részvételre biztatta a tanárokat, a tanfelülegyelet átalakításával kapcsolatban kiemelte, hogy az egyén helyett egyre inkább az intézményre kívánnak fókuszálni.
A rendezvény keretében egész délutános tájékoztatást kaptak a pedagógusok az aktuális szakmai kérdésekről