Most éppen egy Skoda Oktavia a soros, hogy megkínozzam. Ráadásul egy 115 lóerős, egy picike, alig ezer köbcentis TSI motoros négykerekűbe ültem át a saját kétezres dízel Szuperb -ből. Szokásom, hogy indulás előtt alaposan feltérképezem a rám bízott autót. Megnyugtatott, hogy a farán sehol nem olvasható a motort jelölő típusjel. Minek is mindenkinek tudni, hogy egy ezres Octavia hasít előttük. Még is felkészültem, hogy ezzel majd a sztráda külső sávjában battyogok Pesttől Miskolcig.
Végül valahol a csehországi konstruktőrök másként döntöttek. Alig néhány kilométer után szembesültem a valósággal, hogy ez a kis motoros kocsi csudára méregerős. Nagyon harapós, ami egy régi köbcentis technikában szocializálódott veterán sofőrnek meglepő. Hihetetlen tempóban gyorsul – hála az új TSI megoldásnak. A hatósági emberek innentől ne olvassák – remélem, sikerült minden sebességmérő kaput és háromlábú traffipaxot elkerülni, mivel meglehetősen nehéz ezzel a kocsival a megengedett sebességhatárok között száguldozni. A kocsi úttartása, dinamikája észrevétlenül is gyorshajtásra csábít. Miközben a fedélzeti komputer olyan adatokat közvetít, hogy ebből aztán sose fogy ki a benzin.
Ebbe az autóba a legmodernebb rádiós nagyképernyős média boksz van, telefonkihangosítóval, navigációval és tolatóradarral. Olyan menet közbeni babrálós típus vagyok, de ebben a járműben ez se veszélyes. A multi kormányról szinte minden vezérelhető. Hogy valamibe már beleköthessek, szóvá teszem, a navigáció nem szinkronizálható magyar nyelvre. Szerintem ez is csak átmeneti, könnyen orvosolható probléma.
A műszerfal egyszerű, puritán kivitelű viszont tetszetős. Nagyon hasznos az egy blokkba zsúfolt GPS és digitális sebességmérő. A megszokott tempómat széria felszerelés. Volt szerencsém a hátsóűlésen is utazni, tágas nem lábzsibbasztós a hely még akkor is, ha az elől ülők teljesen hátratolják az üléseiket.
Ilyenkor elgondolkodom, miként is választunk autót. Mennyire tudatosan döntünk egy márka mellett. Az anyagi lehetőségeink mellett, a praktikum, az aktuális trendi és a megbízhatóság mennyire befolyásolja a vásárlókat. Hol van az az árértékarány, ami mindent felülírhat. Szívesen megkérdezném, kifaggatnám azt a több ezer új Skoda tulajdonost, aki mostanában ezt a szuper takarékos kocsit megvette. Közösen könnyebben megfejtenénk a sikerszériának a titkát.