A hivatal tájékoztatása szerint uniós szintű fogyasztóvédelmi változások következményeként szigorodtak Magyarországon is egyes rendelkezések. A változások révén az eddigieknél erősebben védik a fogyasztók érdekeit egyebek mellett az akciós árak feltüntetése, illetve a vásárlói értékelések és fogyasztói vélemények megjelenítésének terén. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek elmondta: az árak feltüntetését miniszteri szintű rendelet szabályozza, ami most kiegészült. Eszerint május 28-ától az akcióknál eredeti, régi árként az előző 30 nap legalacsonyabb árát kell feltüntetni. Így nem lehet közvetlenül az akció előtt felemelni egyes termékek árát, majd az emelt árhoz képest akciót hirdetni, megtévesztve ezzel a vásárlókat. Az OKSZ főtitkára hozzátette: a fogyasztóvédelmi hatóság folyamatosan ellenőrzi az üzletekben az árak feltüntetését, így a kereskedők számíthatnak arra, hogy az akciós árakat is ellenőrzik majd. A GVH tájékoztató anyagában jelezte: a cégeknek figyelniük kell a közzétett fogyasztói értékelések valósságára és kiegyensúlyozottságára. Tilos például a termék népszerűsítése érdekében valótlan fogyasztói értékelést vagy ajánlást adni, mást megbízni ezzel, illetve tiltott az amúgy hiteles fogyasztói értékelések valótlan bemutatása. Online keresések során a fogyasztóknak tudniuk kell arról, ha a találatok sorrendjét fizetett reklám vagy fizetett rangsorolás módosította. Egyértelműnek kell lennie, hogy a fogyasztó kivel szerződik, illetve tilos az online vásárlások során a fogyasztók döntésének rejtett befolyásolása. A tájékoztatás szerint tilos az automatizált viszonteladói jegyvásárlás. A körülményektől függetlenül jogsértőnek minősül a rendezvényekre szóló jegyek viszonteladása, ha azokat az eladó automatizált eszközökkel vásárolta meg, hogy megkerülje az egy személy által megvásárolható jegyek számára vonatkozó korlátozásokat, vagy a jegyvásárlásra alkalmazandó bármely más szabályt.