Szerelem első látásra -Seat Ateca – több mint egy szokványos városi terepjáró – Somlóig döngettük
Szántó István
Megvallom ritkán járok terepjáróhoz illő prérin. Vonzódom az elegáns luxus limuzinokhoz. Ám most több autós kollégámmal egyetemben egy napon át tesztelhettem egy a hazai piacon bevezetés álló, még spanyol forgalmi rendszámú Seat Ateca kocsit. Összesen tízet kaptunk nehéz körülmények közötti bevetésre, s minden kocsira két tagú legénységet jelöltek ki. Megvallom imádok vezetni, számomra a volánforgatás a legbonyolultabb körülmények között is kellemes szórakozás. Így aztán önző módon a kormány közelében se engedtem a partneremet. Ki értékelem majd a kocsit ami számomra már induláskor meglepett. Röstelltem, hogy nem találom a slusszkulcs helyét. Minek is mikor ennél elegendő egy indítógomb, ami oldja a kéziféket is, ha a kulcs a járműben van. Nagyon praktikus. S , hogy mi mindent tud és mennyi lesz majd az ára arról később írok.
Előzetesen, nagyon hajaz a BMV terepjáróra s nemcsak külsőre, még felszereltségében is. Az árakat viszont nem érdemes össze hasonlítani. S jöjjenek a gyári fotók, s később a hazai teszt képeit is megosztom.
Itt árulom el hamarosan Miskolcon is lesz Ateca bemutató.
Ne feledjem, semmi sincs ingyen. Megdolgoztunk, megdolgoztattak ezen a napon. Játszottunk. A navigáció alapján, jöttünk mentünk, öt borászatba kellett eljutnunk, ahol a hegymászástól az erős Pista evésig felelnünk kellett a kérdésekre. Amit pontoztak, hogy aztán az esti közös vacsoránál díjazzák a csapatokat. A somlói hegyek lankáin olyan úttalan utakon kellett, hasadékon , hegyi szirteken kellett kormányoznunk ahol még motorral is körülményes az előrehaladás. A kollégák hibátlanul teljesítették a feladatot. Az utasok meg jólesően hátradőlhettek. Mert ugye egy pincészetben modortalanság lenne megsérteni a gazdát, ha kínálnak. Ők meg ugye szívesen büszkélkedtek a díjnyertes hegylevükkel.