Az Egyesült Államokban ma már nem kapható Hilux (bár az értesülések szerint hamarosan ismét megjelenhet a kínálatban, mint a Tacomával közös, TNGA-F platformra épülő kompakt modell), de amíg elérhető volt (1973-1995), addig sem használta leánykori nevét a modell: szimplán SR5-ként ismerte az amerikai közönség.
Az akkor vadonatúj, negyedik kiadású modell pedig egyszerűen Toyota Truck-ként került a Vissza a jövőbe trilógiába, ahol fontos mellékszerepeket osztottak rá. Marty McFly előbb esélytelenül vágyakozott utána, majd egy új idősíkon mégis megkapta, hogy aztán azonnal romba is döntse vele az életét, mígnem egy harmadik idősíkon ismét mindent helyre hozott. Valóban: a Top Gear harmadik évadának ötödik és hatodik részében szereplő, ötödik generációs Hiluxtól eltekintve nincs még egy olyan közismert Toyota pickup a mozgókép-történelemben, mint az az alaposan átépített modell, amely egy fluxuskondenzátorral felszerelt DeLorean DMC-12 oldalán vált jelképpé.
A filmekben használt, eredeti pickupokat (a három epizódban összesen két autó szerepelt) a forgatások után eladták. Az elsőt totálkárosra törték, a másodikat állítólag csempészek használták, majd egy gyűjtőhöz került, aki tökéletesen helyreállította, és a világ pénzéért sem válna meg tőle (egymillió dolláros ajánlatra is nemet mondott). A rajongóknak tehát be kell érniük olyan igényes replikákkal, mint az a modell, amelyet idén tavasszal hirdettek meg az interneten, és amely végül pár nappal ezelőtt 58 ezer dollárért, azaz nagyjából 19 millió forintért cserélt gazdát.
Az autó három munkával eltöltött évtized után, 2015-ben nyerte el jelenlegi formáját. Feketére fényezték, lökhárítóit acélcsődarabokra cserélték, futóművét megemelték, a 15 colos keréktárcsákra hatalmas terepabroncsokat szereltek. A platón bukókeretet, arra pedig kiegészítő fényszórókat helyeztek el. A képet az első lökhárítón elhelyezett, sárga fedél mögé rejtett lámpák teszik teljessé. A gondos tulajdonos nem csak a látható részletekre utalt: kicserélte a kipufogót, a generátort és a fékeket. A motor gyári állapotában 116 lóerős, 2.4 literes 22RE szívó benzines, amelyen újak a tömítések, a szíjak és a vezetékek. Az erőátvitel ötfokozatú manuális, és természetesen felező is van.
A mintegy 200 ezer kilométert futott haszonjármű így került ahhoz a kereskedőhöz, aki az elmúlt négy évben szinte egyáltalán nem használta, most pedig különböző Vissza a jövőbe ajándéktárgyakkal, Marty gördeszkájával és önfűzős cipőjével, valamint a Doki videokamerájával együtt kínálja eladásra.
Mindezek a módosítások megduplázták a 35 éves Toyota pickup értékét – egy hasonló, de gyári állapotú autó 2019-ben 28 ezer dollárért kelt el egy észak-amerikai árverésen. Ennél is érdekesebb azonban, hogy annak a bizonyos tavalyi, aprólékosan restaurált Hiluxnak az áráért ma egy vadonatúj Toyota pickupot vásárolhatnánk: ha úgy vesszük, 35 év után egy centet sem veszített értékéből a világ legnagyobb számban értékesített, globálisan forgalmazott platós kisteherautója.