Lejárató kampány az Euronics ellen –üzleti harc – ki téveszti meg a vásárlókat

Jogi lépéseket tesz az Euronics márkanév kizárólagos magyarországi használatára jogosult Vöröskő Kft. korábbi partnere, a Bravotech Kft. ellen. A közelmúltban egy másik nemzetközi lánchoz szegődött vállalat utóbbi napokban megjelent hirdetései ugyanis a vásárlók megtévesztésére és az Euronics imidzsének csorbítására alkalmasak.

A hazai Euronics Műszaki Áruházláncot korábban közösen üzemeltető Vöröskő Kft. és a Bravotech Kft. tulajdonosai az idei év közepén írták alá azt a megállapodást, amelynek értelmében az Euronics márkanév kizárólagos magyarországi jogosultja 2013. június 4-től a Vöröskő Kft. A Bravotech Kft. csupán a Vöröskő Kft. erre vonatkozó külön engedélye alapján használhatja az Euronics nevet 2013. december 31-ig. Az országos műszakicikk-kereskedelmi hálózat beszerzésében a Vöröskő Kft. ezt megelőzően is mintegy 75 százalékos részaránnyal bírt. A szerződés a főként kelet-magyarországi üzleteket működtető Bravotech kereskedelmi partnereinek és boltjainak átvételére nem vonatkozik, ezen egységek portáljain az év végéig maradhat a jól ismert csillagos logó. Az érintett településeken 2014-től a Vöröskő Kft. nyit új helyen, az eddigieknél nagyobb és színvonalasabb Euronics-üzleteket.

A Vöröskő tulajdonosai és menedzsmentje okkal bíztak abban, hogy a korrekt üzleti magatartás a versenytárssá válással sem fog eltűnni a két cég kapcsolatából. Az immár az Expert csoport égisze alatt működő Bravotech azonban kiterjedt hirdetési kampányba kezdett, amely az Euronics-láncra nézve megtévesztő, hírnevét sértő elemeket és kijelentéseket tartalmaz. A Vöröskő álláspontja szerint a számos internetes, rádiós felületen látható hirdetések azt a látszatot keltik, mintha az új nemzetközi hálózat érkezésével az immár 13 éve a hazai piacon lévő márka eltűnne a palettáról.

 

Ezzel szemben a valóság az, hogy az igen erős pozíciókkal rendelkező Vöröskő Kft. az eddigi üzletei mellett továbbiak nyitását tervezi. Első lépésként idén novemberben Soroksáron nyílik új MEGA üzlet, a következő évtől pedig Kelet-Magyarországon folytatódik a terjeszkedés, ahol hagyományosan a Bravotech révén volt ismert az Euronics név. Az elkövetkező években összesen 30-40 új Euronics üzlet nyitása várható. A Vöröskő tulajdonosai és vezetése levélben szólították fel korábbi partnerüket a jogos érdekeiket sértő kampány beszüntetésére, és a tisztességes üzleti magatartásra. Felhívják továbbá a figyelmet, hogy az akció folytatása ellen jogi eszközökkel is készek fellépni.

A Vöröskő Kft

A veszprémi székhelyű Vöröskő Kft-t 1989-ben alapították, tulajdonosai magyar magánszemélyek. 2001 áprilisában csatlakozott az Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz. A 29 országban több mint 11 ezer üzlettel jelen lévő szervezet égisze alatt a Vöröskő Kft. használja a márkanevet, a jól bevált „know-how”-t és részt vesz a nemzetközi akciókban is.

A nemzetközi beszerzési társuláshoz történt csatlakozással együtt a Vöröskő Kft. továbbra is magyar tulajdonban maradt. A folyamatos és dinamikus növekedésnek köszönhetően mára 64 üzlettel rendelkezik, amelyek túlnyomó többsége a Dunántúlon található. Ezek révén a cég a Magyarországi műszakicikk-kereskedelmi piac meghatározó szereplőjévé vált. A menedzsment kiemelt hangsúlyt fektet a munkatársak folyamatos képzésére, amely által az áruházakban valódi szakértők állnak a vásárlók rendelkezésére.

Az üzletek száma mellett az alkalmazottak létszáma és a forgalom is jelentős emelkedést mutatott az elmúlt több mint 20 évben. A kezdeti 6 fős létszám mára mintegy 700-ra emelkedett, a cég forgalma 2012-ben meghaladta a 32 milliárd forintot.