SzántóGráf » Autó-Motor » „Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
„Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban
nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A
járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen
érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen
kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges
erőhatásának ideális feltételeit. Az abroncsok teljesítményét – a
fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot – egészen apró különbségek
sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató-
és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé.
A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte
mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk,
valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az
autónkat.
gumi
A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a
gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy
abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik
(al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy
nevek – nem
költenek marketingre, sportszponzorációra – ám elvileg az
anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.
A cikk teljes terjedelmében elérhető:
https://hta.org.hu/milyen-abroncsot-valasszunk-mi-az-ara-a-biztonsagnak/
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség
Villámgyors DTM-bajnoki cím a TFSI-technika erejével: az Audi a Lausitzringen már jó előre bebiztosította a népszerű túraautó-versenysorozat konstruktőri bajnoki címét, s ezzel az...
A prémiumgyártó 2018-ban az Audi e-tron-nal megkezdte az utat az e-mobilitás, egyben a négykarikás márka elektromos jövője felé. A modell azóta több tekintetben...
A múlt hét végén 12 ország szakembereinek részvételével Budapesten rendezték meg az első Kelet-Közép-Európai Gépjármű-biztosítási Konferenciát – tette közzé az esemény...
A négykarikás márka egyetlen más modellje sem ilyen erős, gyors és ennyire markáns stílusú: az új R8 nagyteljesítményű sportkocsi a technika minden területén....
A világméretekben kiszállított 10,83 millió gépkocsival, és az előző évhez képest 0.9 %-os növekedéssel a Volkswagen Csoport minden eddigi legjobb eredményét érte el....
A független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Program; Euro NCAP) elvégezte a ŠKODA KAROQ tesztelését. A kompakt SUV-modell a cseh autógyártó...
A Volkswagen tovább bővíti modellkínálati skáláját az új avantgard grand turismo autóval: az új Arteonnal. A Passat fölé pozícionált új lépcsőshátú autót a...
Idén XXII. alkalommal állnak rajthoz a magyar borok, tájak és gasztronómia szerelmesei a rendezvény keretein belül. A regisztráció adatai és jelenlegi állása szerint...
A ŠKODA sikertörténete töretlenül folytatódik: a cseh autógyártó továbbra is nyereségesen növekedik tovább. A tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva az ügyfeleknek átadott autók...
Aki a nagysikerű Pikes Peak projekt „szürke eminenciásaként” diktálta a tempót: a hannoveri Dieter Depping augusztus 7-én ünnepelte 52. születésnapját, s immár 16...
Bemutatták Moszkvában az új, hétszemélyes crossover Moszkvicsot, amely ugyancsak a kínai JAC terméke cégérváltással. Az új Moszkvics 8-as crossover a többi Moszkvicshoz hasonlóan...
A mi időnkben – a hatvanas években, az átkosban természetes volt, hogy vakációidőben legalább egy hónapot dolgoztunk. Nyári mikulásként voltam autóvillamossági szerelő mellett...
Átalakulóban a Volkswagen: saját szoftveres szaktudásával és ütőképes külső partnerekkel a vállalat felgyorsítja digitális ökoszisztémájának kiépítését. Ezáltal az autó a dolgok internetének központi...
A Volkswagen elkötelezett a párizsi éghajlat-változási megállapodás iránt, és elektromos modellek offenzivájával fekteti le a fenntartható mobilitás alapjait. A jövő év végén Zwickauban...
A négyes Golf 1997-es megjelenése Hartmut Warkuß nevéhez fűződik, aki 1993 és 2003 között a Volkswagen Csoport vezető tervezőjeként dolgozott. A negyedik generációra...
Sikeres volt az FIA és a Magyar Autóklub közbenjárása a B kategóriás jogosítvánnyal kapcsolatban. A Magyar Autóklub (MAK) és az FIA (Nemzetközi Automobil...