SzántóGráf » Autó-Motor » „Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
„Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban
nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A
járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen
érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen
kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges
erőhatásának ideális feltételeit. Az abroncsok teljesítményét – a
fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot – egészen apró különbségek
sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató-
és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé.
A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte
mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk,
valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az
autónkat.
gumi
A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a
gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy
abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik
(al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy
nevek – nem
költenek marketingre, sportszponzorációra – ám elvileg az
anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.
A cikk teljes terjedelmében elérhető:
https://hta.org.hu/milyen-abroncsot-valasszunk-mi-az-ara-a-biztonsagnak/
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség
Az MRCC kerékpárosok már megint egy különlegességgel készültek, a múltkori beszámolónál említettük, hogy voltak Olaszországba edzőtáborban. Sikeresen teljesítették a kitűzött távot és emellett...
Miskolcon a Derkovits utca a város egyik leghangulatosabb, legnyugalmasabb része miközben percekre van a mozgalmas belvárostól. Ám délelőttönként, sőt kora reggelenként az egész...
Történelmének legnagyobb átalakulási folyamatát kezdte meg a Volkswagen-csoport a „TOGETHER – 2025-ös stratégia” programmal. Az új irányvonal célja, hogy a Volkswagen a világ...
A Magyar Országos Rallye bajnokság mezőnyére csak úgy, mint a nézőkre, ismét egy izgalmakkal teli versenyhétvége vár. Ezen a hétvégén kerül megrendezésre ugyanis...
DTM-bajnok, a csapatok és a gyártók értékelésének győztese, Audi-pilóták a tabella első négy helyén: 2017-ben az Audi Sport minden idők legsikeresebb eredményével zárta...
Elindult a visszaszámlálás: néhány nap múlva a Volkswagen megkezdi a teljesen elektromos ID.3 sorozatgyártását. Dr. Angela Merkel szövetségi kancellár és Dr. Herbert Diess,...
Az Audi visszatér a gyökereihez: a tradicionális német vállalat első autógyárának helyszínén, a szászországi Zwickauban megkezdődött az Audi Q4 e-tron összeszerelése. A teljesen...
A Volkswagen belép az egyre növekvő autómegosztási szektorba. A WeShare a mai napon kezdi meg működését Berlinben. Az 1500 e-Golf járművel a Volkswagen...
Régóta szemezek egy ilyen törpeautóval. A városban ezer előnye van. Max. tempó 45 kilométer óránként, rendőr legyen a talpán aki ezzel bemérne. Állítólag...
Az Audi az elkövetkező hetekben fokozatosan megkezdi a gyártás újraindítását az európai gyárakban. Március közepén jelentette be a társaság, hogy ideiglenesen felfüggeszti a...
Az Audi sikertörténetének második fejezete megérkezett: bemutatkozott az A3 Limousine. A négyajtós kompakt modell digitálisan és teljesen hálózatba kapcsolva érkezik, kezdve egészen az...
Recycled Island Foundation projektpartnerével közösen nyitott meg az Audi Környezetvédelmi Alapítvány egy úszó parkot (Floating Park) Rotterdam Rijnhaven kikötőterületének vizén. A parkhoz szükséges...
A Škoda idén júliusban világméretekben 83.700 gépkocsit szállított le ügyfeleinek, a tavaly júliusban kiszállított mennyiség 82.800 egység volt. Ez az elmúlt év azonos...
Kerékpáros közlekedésbiztonsági képzésen vettek részt Miskolcon, azok a rendőrök, akik rendszeresen tartanak előadásokat iskolásoknak. A BirngaAkadémiát 2017. október 19-én tartották a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei...