SzántóGráf » Autó-Motor » „Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
„Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban
nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A
járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen
érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen
kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges
erőhatásának ideális feltételeit. Az abroncsok teljesítményét – a
fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot – egészen apró különbségek
sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató-
és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé.
A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte
mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk,
valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az
autónkat.
gumi
A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a
gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy
abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik
(al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy
nevek – nem
költenek marketingre, sportszponzorációra – ám elvileg az
anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.
A cikk teljes terjedelmében elérhető:
https://hta.org.hu/milyen-abroncsot-valasszunk-mi-az-ara-a-biztonsagnak/
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség
Az ÚTON ÖNMAGAMHOZ program keretén belül elindul egy online videóinterjú-sorozat, ahol hónapról hónapra, Ábel Anita olyan inspiráló és sokszínű nőkkel beszélget, akik az...
A ŠKODA immár negyedik éve büszke partnere a „Közlekedik a család” közlekedésbiztonsági vetélkedőnek, melyet az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) hirdetett meg a...
Gépkocsivezetőként dolgozó édesapám korai haláláig olyan fontos tartozéka voltam a kocsijának, mint a hátsó ablakban bólogató kutyus. Ha csak tehettem, mehettem vele, mögötte...
Ismét izgalmas bemutatókkal jelent meg az Audi 2020-ban a Consumer Electronics Show (CES) kiállításon, a futurisztikus vízió-modelltől egészen a sorozatgyártásra érett technikákig, amelyekkel...
Idén immár hatodik alkalommal került sor a Téligumitesztre a Hungaroringen található Tanpályán. A mérések célja, hogy az autósok ne csupán külföldi tesztekre...
Régóta szemezek egy ilyen törpeautóval. A városban ezer előnye van. Max. tempó 45 kilométer óránként, rendőr legyen a talpán aki ezzel bemérne. Állítólag...
A Volkswagen márka 2018 januárjában világméretekben 533 500 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek. Ez azt jelenti, hogy a kiszállított gépkocsik mennyisége 7,1 %-kal volt...
Új Touareg sorozata világpremierjével indítja az idei autós szezont a Volkswagen. A márka zászlóshajója újabb mérföldkő a Volkswagen legnagyszabásúbb modelloffenzívája során. A Touareg...
Az Audi világújdonsággal jelentkezik a 2018-as kaliforniai Pebble Beach Car Week alkalmával, ahol most először mutatja be a nagyközönségnek elektromos szupersportautó tanulmányát. A...
Megújítja egyik sikermodelljét az Audi: 2017 elején indul az Audi Q5 második nemzedékének gyártása. A négykarikás márka SUV-modellje az Audi limuzinjainak sportosságát sokoldalú...
A Škoda idén júliusban világméretekben 83.700 gépkocsit szállított le ügyfeleinek, a tavaly júliusban kiszállított mennyiség 82.800 egység volt. Ez az elmúlt év azonos...
Havonta egyszer kétszer megfordulok a DIGÉP felé vezető hátsó úton. Az elhagyatott sorompó előtt sosincs olyan nagy zöldesség, hogy ne lássam, micsoda régi...
Ahogy mondani szokás egy újszülöttnek minden vicc új. Itt van például ez a traffipaxbox. Micsoda találmány, szenzációs. Van egy doboz, amelyben akár egy...