SzántóGráf » Autó-Motor » “Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
“Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban
nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A
járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen
érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen
kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges
erőhatásának ideális feltételeit. Az abroncsok teljesítményét – a
fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot – egészen apró különbségek
sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató-
és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé.
A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte
mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk,
valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az
autónkat.
A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a
gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy
abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik
(al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy
nevek – nem
költenek marketingre, sportszponzorációra – ám elvileg az
anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.
A cikk teljes terjedelmében elérhető:
https://hta.org.hu/milyen-abroncsot-valasszunk-mi-az-ara-a-biztonsagnak/
Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség
A tavalyinál is jobb teljesítménnyel fejezte be a magyar csapat az idei, immáron hetedik alkalommal megrendezett nemzetközi ŠKODA Challenge versenyt. ...
A cég ügyvezetőjével, Nagy Mátéval beszélgettünk. – Immár 25 éve vagyunk jelen Miskolcon családi vállalkozásként, mondhatni nekem egyenes utam volt idáig, hiszen több...
Több új modelljével érkezett a Genfi Autószalonra az Audi. Világpremierjét tartja az Audi Q8 sport concept, amelynek hajtásáról mild-hibrid rendszerrel kiegészített 3.0 TFSI...
A koronavírus járvány és a gyártás leállása ellenére az AudiStream online túrájának köszönhetően az ügyfelek és rajongók bepillantást kaphatnak az Audi legkorszerűbb gyártási...
Sose gondoltam volna, hogy egyszer még Skoda rajongó leszek. A nyolcvanas évek elején az első farmotoros százasom után megesküdtem volna, hogy örökre elfelejtem...
Prémium digitális autóipari vállalattá (Premium Digital Car Company) alakulásának útján az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el, amelynek eredményeképpen a márka minden értelemben...
Aki autót vezet, aki mindennap kiveszi, a részét a közúti forgalom dzsungeléből készüljön fel, hogy bármikor érheti valamilyen kellemetlenség. Mikor egy száz vagy...
Változatlanul jó fejlődést mutatott a kihívásokkal teli piaci környezetben a Volkswagen Személyautók márka a 2018-as üzleti év első három negyedévében. A Volkswagen-csoport vezető...
A Formula E sorozat megérkezett Európába. Az Ázsiában, a Közel-Keleten és a Dél- illetve Közép-Amerikában tett látogatások után az elektromos versenysorozat április 13-án...
I.D. VIZZION tanulmányában fogalmazta meg a Volkswagen a jövő egyéni mobilitásáról alkotott elképzelését. Elektromos hajtásrendszere különösen tisztává teszi e modellt a forgalomban, míg...
Az AUDI AG következetesen hajtja végre szén-dioxid-programját az ellátási láncban, hogy az Audi modellekben felhasznált alkatrészek gyártása minél kisebb szén-dioxid-kibocsátással történjen. Úttörő mintaprojekt...
A Volkswagen márka átszervezi motorsport programját. 2017-től kezdve a Volkswagen elsősorban az új műszaki megoldásokra és az ügyfélsportra kíván összpontosítani. A FIA Rali...
A városban igyekszem óvatosan közlekedni. Sokat vezetek. Mára ismerem a traffipaxok összes búvóhelyét Miskolcon. Mostanában a Lévai József utcában hozzák rám a szívbajt....
Az Audi teljes gőzzel folytatja elektromos offenzíváját. Az Audi Q5 55 TFSI e quattro 270 kW (367 lóerő) rendszerteljesítményével (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,4 –...
Székely Sándor független országgyűlési képviselő közleménye (1. rész) Budapest, 2020. május 27., szerda (OS) – Miközben a főváros közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási tervet...