Sikeres volt az FIA és a Magyar Autóklub közbenjárása – maradhatnak a matuzsálemek a kormánynál
 Sikeres volt az FIA és a Magyar Autóklub közbenjárása a B kategóriás
 jogosítvánnyal kapcsolatban.

    A Magyar Autóklub (MAK) és az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség)
novemberben felhívta a figyelmet az Európai Parlamentben (EP) zajló,
a Vezetői Engedélyek Irányelv felülvizsgálatával kapcsolatos
zöldpárti javaslatok terheire és veszélyeire. Az EP Közlekedési és
Idegenforgalmi Szakbizottságának (TRAN) elnöke, Karima Delli ugyanis
tervezetében előirányozta a B kategória felosztását, és egy új B+
kategória bevezetését, mellyel javaslata szerint a jövőben az 1,8 t
össztömeg feletti járműveket csak kétéves B kategóriás jogosítvány
birtokában, 21 éves kor felett, és egy újabb jogosítvány megszerzése
után lehetne vezetni.
     A MAK levélben fordult a TRAN Szakbizottság magyar EP
képviselőihez és az FIA-val együtt kérte a B+ kategória bevezetésére
vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati
terhet róna a lakosságra, a személygépkocsival dolgozókra, és
akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.
     Komoly siker, hogy az EU Tanácsa által végül elfogadott javaslatba
nem került be a B+ kategória bevezetése. A Tanács megtartotta a
Bizottság javaslatának általános irányvonalát, de számos
változtatást is tett, különösen a jogosítványt szerző és megújító
autóvezetők fizikai és mentális állapotának ellenőrzésére
vonatkozóan. Az idősebb autóvezetők jogosítványának érvényességét
illetően meghagyta a Tanács a tagállamok döntési szabadságát.
     Kiadó: Magyar Autóklub