Az új szuperbé – tarol a Skoda – módosították  a farát

Kevés autómárka mondhatja el magáról, hogy egy évtized alatt minden mezőnyben élre tört. A Skoda ma már az összes kategóriában piacvezető. Árban, felszereltségben, komfortban, dizájnban veri a versenytársakat. Sőt azt veszem észre, hogy az első számú szövetségese féltékenykedik a Skoda népszerűségére . A Volkswagen hozza a szokott formáját ám a cseh autómárka lendülete látványosabb. Talán annak is köszönhető, hogy egy évtizede még alaposan lenéztük a béketábor szocialista iparának remekművét.

Valamikor régen, amikor Nagy Zsolt barátom rám ijesztett, hogy megugrik a kocsik ára, vettem potom 28 ezerért rozsdás Skoda százast, a régi farmotorost. Tóth karosszérialakatos barátom – aki akkoriban még az Avas alatt dolgozott – kereken hat hónapig stoppolta a kasznit. Majd jött Szalai Zoli bácsi aki próbált életet lehelni a motorjába. Valahogyan mindig Tapolcára szerettem volna vele menni, de sosem sikerült. A Lévai József utcai kereszteződésnél mindig megmakacsolta magát, leállt és onnan hazavontattam. A harmadik próbálkozás után ügyesen megszabadultam ettől. Megfogadva, bármit csak Skodát nem veszek többet. Később mondogatták, bennem volt a hiba. Ezeknek lelke van és én biztosan nem törődtem vele. Megvallom, lehet ebben valami, tényleg nem lelkiztem vele. A Trabantjaimmal viszont még igen. Azokat becéztem is, de a Skodánál nem fűlött a fogam ehhez már.

S akkor 2011-ben megint lett egy Skodám, egy szuperbé , s abból is egy greenline. Meglátni megszeretni egy pillanat művel volt. Kaptam a Paszatomért egy Oktáviát ami csípőben szorított már az első napon, ráadásul benzinesként látott napvilágot. S akkor a miskolci autóházban a szalonban szembetaláltam magam egy fekete greenline tipusú szuperbével, dízelben. Ott helyben rácsaptam s amíg ki nem cserélték az Oktáviát nem akartam elhagyni a szalont. Az üzlet megkötődött és most három elteltével  – el ne kiabáljam – nem csalódtam. A kocsi előnyei, erős motor, kis fogyasztás, szinte böjtöl, korlátlan sebesség, hatalmas utastér, hátul királyi . A magas unokám nyújtott lábbal elfér.

Persze hibája is van – ez a változat nyolc centivel alacsonyabb a társainál. A kapunál, a fekvő rendőröknél  nem tudok olyan lassan, átgördülni, hogy ne akadjon be az alsó borítás.  Nem győzőm vissza szereltetni, ha ezen tudna valaki segíteni hálás lennék érte. Állítólag ennek az alacsony fekvésének köszönhető a mértékletes fogyasztás.

S akkor most itt van az újabb szuperbé, aminek a farát alaposan módosították. Ízlés dolga, sokak szerint a régi szebb.  Szerintem is. Viszont sok a ráncfelvarrás, de lényeges változtatás legfeljebb a motorban keresendő. Kíváncsi vagyok rá, szívesen kipróbálnám.

szantograf.hu