Németország mint üzleti úticél

Frankfurt am Main, 2014. április 3. – Az IPK International és a World Travel Monitor
(WTM) legújabb előzetes számai is igazolják, hogy az úticél Németország még tovább
tudta fejleszteni az európai vendégek körében elért vezető pozícióját mint üzleti úticél.
Ezek alapján 2013-ban összesen 12,7 millió üzleti utazást regisztráltak Európából
Németországba, amely 1,6 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest.
A hivatásturizmus, amely mind a vásárokat, mind pedig a MICE-turizmust magában
foglalja (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions – találkozók, incentív utak,
konferenciák és kiállítások), az összes üzleti utazási volumen több mint felét teszi ki. Ezen
üzleti utak száma 2013-ban Európából Németországba 14,5 százalékkal nőtt, és így
meghaladta a hét millió utazást.
Németország továbbra is az első számú vásárország. A kongresszusokhoz és a MICEturizmushoz
kötődő utazások szegmensében Németország 2013-ban Európában tovább
erősítette első helyezését konferencia- és kongresszusi helyszínként.
„Az üzleti utazási szektor a németországi turizmus jelentős gazdasági tényezője. A
rendezvényekhez kötött üzleti utak kétszámjegyű növekedése 14,5 százalékkal nagyban
köszönhető a tudományos és gazdasági kompetenciának Németországban” –
magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke.
„A DZT erős partnerként áll mellettünk az üzleti úticél Németország értékesítésénél.
Közös piacspecifikus koncepcióinkkal jelentősen hozzá tudunk járulni Németország mint
konferencia- és kongresszusi helyszín pozíciójának további erősítéséhez” – teszi hozzá
Matthias Schultze, a German Convention Bureau ügyvezetője.
A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti “turisztikai testülete”, székhelye Frankfurt
am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és
Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament
(Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket
dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki
külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 30 országban tart fenn
képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő
internetes címen: www.germany.travel/presse