Simán nem megy semmi – elszúrták a gáz számlákat – keverték kavarták
 Nekem csak az gyanús, hogy ezek a hibák, tévedések mindig csak a fogyasztó terhére esnek meg. Olyan sose történhet, hogy a kelleténél kisebb számlát kapunk. Mondjuk tévedésből. Mert ugye aki dolgozik az hibázik is.  Egyébként jómagam is horrorisztikus dupla számlát kaptam. De, legalább tudom az okát.  Köszönjük az információt – s most tévedésből a kisebbiket fizetjük. Mert emberből vagyunk, ahogy ezt vidéken mondani szokás.  
 
 
 

 

 

 

 

 
   
. ç Datum
 
Az egyetemes gáz ügyfelek átadása során történt adathibát az E.ON azonnal javítja 

Az E.ON egyetemes gázszolgáltatásban vételező ügyfeleinek az átadása 2016. január 1-én megtörtént. Az ügyfél- és számlázási adatok egyeztetése és átadása során a két szolgáltató szorosan együttműködött, és több ellenőrző pontot is beépített a folyamatba – ennek sikerességéről és eredményességéről ez év elején közös sajtóközleményben adott tájékoztatást az E.ON és a Főgáz Zrt.

A folyamatos egyeztetés ellenére az adatszolgáltatás közben hibásan becsült adatok is átkerültek az E.ON-tól a  Főgáz Zrt.-hez, ami egyes ügyfelek esetében egyszeri számlázási problémát okozott.

 

A téves számlázásban a minden hónapban valós fogyasztási adatokat rögzítő, havi diktálási elszámolást választó ügyfélkör érintett. Ezen ügyfelek esetében a megszokottól eltérő módon becslés alapján készült el az új szolgáltató első számlája, a becslésnél az E.ON adataiban volt a hiba. A problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből, és így magasabb várható fogyasztást kalkulált. Az adatok ellenőrzése során ez a probléma nem jelentkezett.

Ezek az adatok korábban nem okoztak problémát, mivel a számlázás nem ezek alapján történt, a becslés kizárólag az átadás-átvételi folyamathoz volt szükséges.

 

Az E.ON azonnal javítja az érintett adatot, és szorosan együttműködik a Főgáz Zrt.-vel a probléma minél előbbi megoldása érdekében.

 

Az E.ON  az okozott kellemetlenségért mind a Főgáz Zrt.-től,  mind az érintett ügyfelektől elnézést kér.