Remélhető a forgalomváltozás – ki nem be igen – akár záróvonalon át is – a tűzhöz közel állók botoltak – kényes a téma , de körvonalazódik a vége
image
Csuda érdekes, ki nem lehet hajtani, be viszont még a záróvonalon át is szabad.
image
Ez a Régiópark tulajdona. A szabad vállalkozás szellemében nem lehet megtagadni az engedély kiadását. Ugyanezt mondjuk a szemétszállítás ügyében egy tollvonással sikerült a társadalom érdekeire való tekintettel megváltoztatni. Most mi a érdekeink mit diktálnak?
image
Mennyivel szebb lenne a teljes terület ilyen szép parkos állapotban.
image
A köz pénzéből kell toldozni, foltozni.
image
Ha üzlet a parkoltatás, miért nem futja aszfaltozásra?
image
Amikor ide még egy szállodát álmodtak, közpénzen kiépítették a közmű csonkokat is. Tellett a közösből. Idáig mindenki beépíthetőként adta tovább. Tehát ha most ezt módosítják a városnak kellene kártérítést fizetni a tulajdonosnak, ha csak be nem bizonyosodik a rosszhiszemű , szándékos károkozással járó hivatali hatalommal való visszaélés. Ha megnézzük az ügyletben szereplők névsorát nem lenne nehéz ezt bizonyítani. A tűzhöz közel állók vannak többségben.

Folytatom.  Ha nem igyekszünk, ezt a kavicsos belvárosi parkolót, Miskolc szégyenfoltját unokáink unokái is látják majd. Az ideiglenesen itt állomásozó murvás  parkoló bebetonozta magát. Belopta magát az életünkbe. Mivel jó ideje ebben a témában kavarok a következőket sikerült megtudni. Akik ezt a baloldali városvezetés idején kiszakították a közösből azok óvatosságból, előre látásból gyorsan elkótyavetyélték. Tudták, hogy ide soha nem húzhatnak fel egy szállodát, amit kifundáltak. Jelenleg a placc a DBI , Budapesti, Golgota utcai ingatlanhasznosító Zrt tulajdona. Megvették, a tulajdonosi kör sokak számára ismerős, nem részletezem. Ez a cég adja bérbe a területet a Centrum Holdingnak. Hogy a két vállalkozás között más irányú kapcsolat is létezik az szinte biztosra vehető. Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, a földhivatalban van a telken egy bejegyzés, DK, azaz díszkert. Ez a rész látható is a képen. image image Innentől jönnek a kérdések. A kérdéseink. A közelben van négy városi tulajdonú parkoló, parkolóház. Mellette a kényelmes földalatti amely még árban is versenyképesebb. Ha rajtam múlna első lépésben ezt ingyenessé tenném, mondjuk hat hónapra. Reklámcélból, hogy bevezessem a piacra. Ezzel egy időben szorgalmaznám a kavicsosnak a forgalom átrendezését. Ha már nem lehet onnan kihajtani a főútra, akkor be se lehessen. A díszburkolat folyamatos helyreállítása a városnak évente milliókba kerül. Mindkét oldalon díszburkolat van, úgynevezett csillapított forgalmi korlátozással, tehát a parkoló használati engedélyét a fenti okokra való hivatkozással meg lehet szüntetni, vissza lehet vonni. Mégis csak abszurd, hogy a sáros időben az onnan kijövő kocsik szennyezik a Kazinczy utcát vagy a Dérynét. Még a földutak végénél is kötelező egy sárrázót építeni.

Egyébként a terület a fejlesztési tervben beépítendőként van feltüntetve. Akik ezt meghatározták nem nagyon járták körbe a témát s ellenőrizték, a Pece patak természetes medrének a nyomvonalát. Ők az 1938 nyarán készült térképeket vették alapul. A korábbiak viszont az eredeti vájatot mutatják. Ha megnézik a régi Debreceni utca és az iskola melletti köz közötti egyenest, kitűnik az igazság. S ha ehhez a birtokomban lévő hajdani vízi könyvben szereplő leveleket is mellé tesszük még érdekesebbé válik a történet. Az engedélyben itt legalább két gátháznak kellene lennie. Egy sincs. Most nem akarok kitérni arra, hogy a nagy miskolci árvíz idején éppen a Pece patak elmaradt takarítása jelentette az elsődleges veszélyt. S ugyanitt található egy főépítész leirat, amelyben a kivitelezőt utasítják, az eredeti nyomvonaltól hol miként kell eltérni a part menti beépíthetőség kedvéért.