Megvallom ritkán járok terepjáróhoz illő prérin. Vonzódom az elegáns luxus limuzinokhoz. Ám most több autós kollégámmal egyetemben egy napon át tesztelhettem egy a hazai piacon bevezetés álló, még spanyol forgalmi rendszámú Seat Ateca kocsit. Összesen tízet kaptunk nehéz körülmények közötti bevetésre, s minden kocsira két tagú legénységet jelöltek ki. Megvallom imádok vezetni, számomra a volánforgatás a legbonyolultabb körülmények között is kellemes szórakozás. Így aztán önző módon a kormány közelében se engedtem a partneremet. Ki értékelem majd a kocsit ami számomra már induláskor meglepett. Röstelltem, hogy nem találom a slusszkulcs helyét. Minek is mikor ennél elegendő egy indítógomb, ami oldja a kéziféket is, ha a kulcs a járműben van. Nagyon praktikus. S , hogy mi mindent tud és mennyi lesz majd az ára arról később írok.
Előzetesen, nagyon hajaz a BMV terepjáróra s nemcsak külsőre, még felszereltségében is. Az árakat viszont nem érdemes össze hasonlítani. S jöjjenek a gyári fotók, s később a hazai teszt képeit is megosztom.
Ez egy szenzációs próba. Minden ablakot lefednek, s a vezetőnek csak a külső kamerákra hagyatkozva kell vezetni. Bóják között szlalomozni. Betolatni. A képernyőn látottak alapján a próba sikerült. Ám amikor a kollégák kiszálltak egy kicsit megszédültek. Jó játék volt. Gondolom a sok kamera akár rögzítésre is alkalmas képeket adhat. Ha ez így van akkor a mostanában elterjedt akciókamerás kütyüket lesöpörhetjük a szélvédő elől.Szokás szerint mindig kapkodok. Úgy dobtam be magam, hogy indulás előtt még a tükröket se állítottam. Nem is kellett, stimmeltek. Mondhatom menet közben – Budaörs és a Szántódi rév között ismertem meg a kocsit. Az az apró szögletes valami a kézi fék, ami induláskor automatikusa kiold. Mellette jobbra a különböző terepviszonyokra állítható a jármű. Szerencsém volt, a váltó manuális, konzervatív sofőr vagyok, nem örülök ha a bal lábam tétlenségre van kárhoztatva.Pompás a műszerfal. Az ülés kényelmes. A médiabox pedig szuper.Kezdem azzal, hogy a navigáció, esedékes manővereire külön figyelmeztet a műszerfalon. Idő kell minden praktikum felfedezéséhez. S bár a vendéglátók adtak egy leírást, de a hozzám hasonló régi benzinpusztítók el sem tudják képzelni, mi mindennel lehet még minket kényeztetni egy ilyen járgányban.A színek harmonizálnak a kocsiban. Volt szerencsém hátul is ülni, mondhatom ott is tágas, kényelmes, megvan a kellő dőlésszöge a háttámlának. Az általam kipróbált kocsi kétezres dizel motoros, s nagyon harapós. A négy kerék hajtás nem kapcsolható ki. Így aztán kezdetben szokatlan volt a sávváltáskor , előzéskor a finom hátsó tolás. Hamar meg lehet szokni. S ami nagyon tetszett a próbapályán, hogy az első kerekek tartásszögét egy kamera veszi a tükrökből. Látom a kormányállását , s hogy a kocsi orra előtt milyen akadály van. Szuper, egyedi megoldás.Ha most akar autót cserélni, ne kapkodja el. Tesztelje az Alteca terepjárót. Árat ne tessék kérdezni. Egy biztos, hogy árfekvésben is versenyképes. Ezt sejteti, hogy példa nélküli az érdeklődés iránta. Az importőrök elővételben már csaknem negyvenet eladtak. S az érdeklődés napról napra nő.
Itt árulom el hamarosan Miskolcon is lesz Ateca bemutató.
Ne feledjem, semmi sincs ingyen. Megdolgoztunk, megdolgoztattak ezen a napon. Játszottunk. A navigáció alapján, jöttünk mentünk, öt borászatba kellett eljutnunk, ahol a hegymászástól az erős Pista evésig felelnünk kellett a kérdésekre. Amit pontoztak, hogy aztán az esti közös vacsoránál díjazzák a csapatokat. A somlói hegyek lankáin olyan úttalan utakon kellett, hasadékon , hegyi szirteken kellett kormányoznunk ahol még motorral is körülményes az előrehaladás. A kollégák hibátlanul teljesítették a feladatot. Az utasok meg jólesően hátradőlhettek. Mert ugye egy pincészetben modortalanság lenne megsérteni a gazdát, ha kínálnak. Ők meg ugye szívesen büszkélkedtek a díjnyertes hegylevükkel.
A Tiszaújvárosi Tankerületben szokás, hogy a téli szünetet követően köszöntővel indítják az újévet. Így történt ez az idén is. A hétfő koraesti ünnepségen...
A Miskolc Holding Zrt. a bejelentett veszélyhelyzetet követő ingatlangazdálkodási folyamatokat kiemelt figyelemmel kíséri. A bérlők üzleti tevékenységét nehezítő veszélyhelyzeti intézkedések...
Igényes bárlőnek, hosszútávra kiadó egy háromszobás berendezett jól szituált társasháuban egy két erkélyes földszinti lakás. Telefon – 20 219 2391 vagy info@szantograf.hu ...
Az Audi most először jövőbemutató formatervvel és mobilitási megoldással rukkol elő a mozivásznon, az Audi RSQ e-tron tanulmánnyal ugyanis egy képzeletbeli, virtuális csúcsteljesítményű...
A nyár, a papucs és a szandál szezon a szép lábak időszaka. Ilyenkor igyekszünk fokozottan odafigyelni lábunkra. Csinos lábbeli, pedikűr, körömlakk, körömdíszek… Rengeteg...
A jávorkúti tüzet sikerült megfékezni, de az aszály tovább tombol, ezért erdőterületen tüzet gyújtani továbbra is tilos! A kár felszámolásának előkészületeit megkezdte...
– A 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások napján önnek is eljött a világvége. – Rendszeresen tartottam önvizsgálatot odahaza, 2011. szeptember 8-án, egy szombati...
Karácsony előtt, Kövér László házelnök dolgozószobájában adott rendhagyó interjút a lapcsoportunknak. A Kiss László főszerkesztő kérdéseire kapott válaszok az Észak szerdai számában jelentek...
Vajon mit hoz a pénteki murvás kvalifikáció? A kérdés jó, de a választ csak a hétvégén megrendezésre kerülő Iseum Szombathely Rallye kvalifikációs gyorsasági...
Továbbra is az eddigiek szerint lesznek gyakorolhatók a polgármesterek jogosítványai veszélyhelyzetben, a kormány eltekint az erre vonatkozó módosítási szándékától – nyilatkozta Gulyás Gergely...
A konvoj Németországba tartó katonai eszközökből áll, melyek egy gyakorlaton vettek részt hazánkban. A Magyar Honvédség kéri a lakosságot, hogy az említett...
Soha nem látott mértékben neveztek borokat Magyarország legnagyobb hagyománnyal rendelkező borversenyére, amelyen nemzetközi szakemberek is zsűriztek. A magyar borok világszínvonalúak – ez a...
“Igyekszem elhivatottan segíteni a hozzám forduló betegeket” – írta bemutatkozásában Nyári Anna, amikor felvállalta, hogy a Gyógyulj Velünk Egyesület titkáraként segíti a betegszervezetet...
A Daganatos Betegek Napja a Magyar Klinikai Onkológiai Társaság (MKOT) kezdeményezéseként jött létre a Gyógyulj Velünk Egyesület és a Rákgyógyítás Magazin (www.rakgyogyitas.hu) közreműködésével,...