Megvallom ritkán járok terepjáróhoz illő prérin. Vonzódom az elegáns luxus limuzinokhoz. Ám most több autós kollégámmal egyetemben egy napon át tesztelhettem egy a hazai piacon bevezetés álló, még spanyol forgalmi rendszámú Seat Ateca kocsit. Összesen tízet kaptunk nehéz körülmények közötti bevetésre, s minden kocsira két tagú legénységet jelöltek ki. Megvallom imádok vezetni, számomra a volánforgatás a legbonyolultabb körülmények között is kellemes szórakozás. Így aztán önző módon a kormány közelében se engedtem a partneremet. Ki értékelem majd a kocsit ami számomra már induláskor meglepett. Röstelltem, hogy nem találom a slusszkulcs helyét. Minek is mikor ennél elegendő egy indítógomb, ami oldja a kéziféket is, ha a kulcs a járműben van. Nagyon praktikus. S , hogy mi mindent tud és mennyi lesz majd az ára arról később írok.
Előzetesen, nagyon hajaz a BMV terepjáróra s nemcsak külsőre, még felszereltségében is. Az árakat viszont nem érdemes össze hasonlítani. S jöjjenek a gyári fotók, s később a hazai teszt képeit is megosztom.
Ez egy szenzációs próba. Minden ablakot lefednek, s a vezetőnek csak a külső kamerákra hagyatkozva kell vezetni. Bóják között szlalomozni. Betolatni. A képernyőn látottak alapján a próba sikerült. Ám amikor a kollégák kiszálltak egy kicsit megszédültek. Jó játék volt. Gondolom a sok kamera akár rögzítésre is alkalmas képeket adhat. Ha ez így van akkor a mostanában elterjedt akciókamerás kütyüket lesöpörhetjük a szélvédő elől.Szokás szerint mindig kapkodok. Úgy dobtam be magam, hogy indulás előtt még a tükröket se állítottam. Nem is kellett, stimmeltek. Mondhatom menet közben – Budaörs és a Szántódi rév között ismertem meg a kocsit. Az az apró szögletes valami a kézi fék, ami induláskor automatikusa kiold. Mellette jobbra a különböző terepviszonyokra állítható a jármű. Szerencsém volt, a váltó manuális, konzervatív sofőr vagyok, nem örülök ha a bal lábam tétlenségre van kárhoztatva.Pompás a műszerfal. Az ülés kényelmes. A médiabox pedig szuper.Kezdem azzal, hogy a navigáció, esedékes manővereire külön figyelmeztet a műszerfalon. Idő kell minden praktikum felfedezéséhez. S bár a vendéglátók adtak egy leírást, de a hozzám hasonló régi benzinpusztítók el sem tudják képzelni, mi mindennel lehet még minket kényeztetni egy ilyen járgányban.A színek harmonizálnak a kocsiban. Volt szerencsém hátul is ülni, mondhatom ott is tágas, kényelmes, megvan a kellő dőlésszöge a háttámlának. Az általam kipróbált kocsi kétezres dizel motoros, s nagyon harapós. A négy kerék hajtás nem kapcsolható ki. Így aztán kezdetben szokatlan volt a sávváltáskor , előzéskor a finom hátsó tolás. Hamar meg lehet szokni. S ami nagyon tetszett a próbapályán, hogy az első kerekek tartásszögét egy kamera veszi a tükrökből. Látom a kormányállását , s hogy a kocsi orra előtt milyen akadály van. Szuper, egyedi megoldás.Ha most akar autót cserélni, ne kapkodja el. Tesztelje az Alteca terepjárót. Árat ne tessék kérdezni. Egy biztos, hogy árfekvésben is versenyképes. Ezt sejteti, hogy példa nélküli az érdeklődés iránta. Az importőrök elővételben már csaknem negyvenet eladtak. S az érdeklődés napról napra nő.
Itt árulom el hamarosan Miskolcon is lesz Ateca bemutató.
Ne feledjem, semmi sincs ingyen. Megdolgoztunk, megdolgoztattak ezen a napon. Játszottunk. A navigáció alapján, jöttünk mentünk, öt borászatba kellett eljutnunk, ahol a hegymászástól az erős Pista evésig felelnünk kellett a kérdésekre. Amit pontoztak, hogy aztán az esti közös vacsoránál díjazzák a csapatokat. A somlói hegyek lankáin olyan úttalan utakon kellett, hasadékon , hegyi szirteken kellett kormányoznunk ahol még motorral is körülményes az előrehaladás. A kollégák hibátlanul teljesítették a feladatot. Az utasok meg jólesően hátradőlhettek. Mert ugye egy pincészetben modortalanság lenne megsérteni a gazdát, ha kínálnak. Ők meg ugye szívesen büszkélkedtek a díjnyertes hegylevükkel.
Értéknövelő és fenntartható fejlesztések a lillafüredi ásványvízforrásban, valamint a szeszes italokban rejlő potenciálok kiaknázására – a Szent István Egyetem stratégiai együttműködési megállapodást...
A 2024-es év turisztikai forgalmát meghatározó nemzetközi folyamatokról, a Dohány-komplexum tavalyi látogatottságáról, és a főbb szakmai marketingfogásokról kérdeztük dr. Róna Ivánt, a Magyarországi...
15 évvel ezelőtt, 2003. márciusában indult a Volkswagen Touran hódító útjára. Az azóta eltelt 15 év alatt három generáció született a modellből, amely...
A nyár a tudományos dömping ideje a rákkutatásban, az évszak ugyanis hagyományosan a világ egyik legfontosabb orvosi fórumaként számon tartott Amerikai Klinikai Onkológiai...
Kerényi László képeivel bejárhatjuk az Átrium parki Autós fesztivált. Szombaton volt az idei második Autós Fesztivál, veterán jármű találkozó Miskolcon. Hogy mennyire népszerűek...
Egyébként csupán érdekességből elárulom, Horn Gyula dublörét majdnem Miskolcon találták meg. Ám ez egy érdekes sztori, a hírnökben jelent meg először, a Búza...
Lebuktatom magamat. Időnként ha elbambulok rászörfözök az ATV csatornájára is. Különösen mióta a kormány tisztségviselői is rendre megtisztelik a televíziót. Nos, ma este...
Szóval az úgy volt, a miskolci rendőröket már nagyon bosszantotta, hogy a riporterek minden karambolhoz, súlyos bűnügyhöz hamarabb értek ki mint ők. Mindenki...
Az összesen háromszoros világbajnok Michelisz Norbert 2023-ban és 2024-ben is bajnok volt, így zsinórban harmadik címére hajt. Michelisz futamait 2025-ben a Sport TV...
Itt van ez a békésen mosolygó boldog ember, akit sokan ismerhetnek Miskolcon. Ő ugyanis egy neves labdarugó játékvezető, aki az ellenem indított rendőrségi...
Egykori kollégája Hajdu Imre újságíró, az Új Észak és a Tiszaújvárosi Krónika volt főszerkesztője így búcsúzik tőle közösségi oldalán: Elment Fónagy Pista is! A mai...
A TEK-nek és a magyar rendőrségnek kellett kimenekítenie azt a magyar férfit vasárnap délután, aki bemutatott a török elnöknek. Az illető lapunknak állítja:...
Csak úgy mellékesen mondom, dicsekvésből – nem szeretek repülni. Ódzkodok a légi utazástól. Viszont imádom a pilóta játékokat. Azokat amelyekben magam vezethetek. Csodálatosak...
Ennél több bőrt aligha lehet lehúzni erről a csúcstalálkozóról. Mint ismeretes Netanjahu és Orbán Viktor találkozott az elmúlt héten a Budapesti Dohány utcai...