De miért  – beszólt a patika kórusa – engem irritál – az év reklámja – van akinél kiveri a biztosítékot
de miert

Hiszik nem hiszik, egy hosszú sor állt előttem a patikában.  Türelmesen várakoztunk, aprókat köhécselve, papír-zsebkendőinket gyürkészve latolgattuk mennyit kell még várnunk. Míg a kiadóablaknál egy hölgy komótosan  próbálta elmondani a rendelését. A lázmérőn túl  fizetés után  már csaknem elmenőben fejéhez kapott és felkiáltott – ja még kell egy de, miért . Olyan művészien adta elő a sokat hallott reklámot, hogy a patikust megelőzve  kórusban kiabáltuk be – Fluimucil.

Na mit bizonyít ez a kollektív önzetlen segítőkészség? Először is azt, hogy ez a bosszantóan mindenkit felhergelő bugyuta reklám az átlagosnál is jobbra sikerült. Bár nem tetszett, de megnéztük.  A de miért – beivódott a köztudatba.  Egybeforrt ezzel a hülye gyógyszer nevével. Ezt akarták ? Persze. Sikerült is nekik. Gratulálunk az év legjobb hirdetéséhez.

Ja, hogy miért kiabáltuk be ilyen önzetlenül, lelkesen a megfejtést  – nos elárulom , hogy az előttünk lassan gondolkodó vásárló már nemcsak a patikus idegeit tette próbára. A kellemes karácsonyi hangulatunk ellenére már mi is a pokolba kívántuk.

Hogy miért írtam  meg – csak!