Fontos mérföldkövet ünnepel a Stadler Magyarországon, ugyanis kereken 10 évvel ezelőtt kezdte meg működését a vállalatcsoport pusztaszabolcsi karbantartóközpontja. A 2007. május 4-én felavatott szervizközpont mára nemcsak Magyarország, hanem Európa egyik leghatékonyabb és leginnovatívabb karbantartó bázisa lett. A karbantartó központtal egy időben állt forgalomba a MÁV első FLIRT típusú elővárosi villamos motorvonata is, amelyből ma már összesen 133 jármű üzemel Magyarország vasútvonalain.
A Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. a Stadler Rail Csoport karbantartásért felelős leányvállalata Magyarországon. A pusztaszabolcsi üzem jelenleg 60 db Stadler FLIRT típusú, illetve 10 db Bombardier Talent típusú, a Magyar Államvasutak által üzemeltetett elővárosi villamos motorvonat teljeskörű karbantartását látja el. Emellett a karbantartó központ végzi 10 db GYSEV FLIRT, és további 42 db MÁV FLIRT karbantartás-felügyeletét is. A Stadler karbantartó bázisának hatékonysága szinte páratlan, az elmúlt tíz évben a járművek a szerződésben vállalt érték felett, átlagosan 95%-os rendelkezésre állás mellett közlekedtek, és összesen több mint 100 millió km-t tettek meg. Az elsők között forgalomba állt FLIRT vonatok egyenként mintegy 2 millió km futásteljesítménnyel büszkélkedhetnek.
A pusztaszabolcsi bázis 10 évvel ezelőtti alapítása a Magyar Államvasutak 30+30 darabos motorvonat beszerzésének volt köszönhető. Ebben az időszakban úttörő lépésnek számított a MÁV részéről, hogy teljes élettartamra szóló, azaz 30 évre vonatkozó karbantartási szolgáltatást is vásárolt a gyártótól, ami azt jelenti, hogy a beszerzés során nem csak a jármű beszerzési árát, hanem a teljes élettartamköltségeket is figyelembe vették. Az európai vasúti piac történetének ezen időszakában ez a megközelítés újszerű volt, mára viszont a gyártó által végzett karbantartás vagy szervizfelügyelet széles körben elterjedt, bevett gyakorlattá vált. A pusztaszabolcsi üzem létrehozása a Stadler Csoport egészének is egy izgalmas vállalkozás volt, amelyre építve ma már különálló divízióban, sikeres üzletágként végzi 680 jármű karbantartását 16 országban.