Aláírás a távolból – mire jó az elektronikus e személyi – soha jobbkor mint most

A napokban milliónyi ember kényszerül otthoni munkavégzésre és távoli ügyintézésre. Emiatt fontos tudni, hogy a hivatalos személyes ügyeink (beadványok, kérelmek, munkaügyi adminisztráció, magánszerződések) és a céges ügyek (szerződések, számlák, jelentések) egyaránt intézhetők távolról, elektronikusan.

Egyébként amikor legutóbb meg kellett újítani a személyimet fontolgatni kezdtem, mi lehet az értelme egy újabb okmány megkérésére. Ám örökös újítóként , miért is ne alapon megkértem az Elektronikus aláírásra való jogosultságot. Nem sejthettem, hogy egyszer, s ilyen hamar még hasznát is veszem ennek a plusz személyi kártyának. Lám az élet tartogat még meglepetéseket.

 

Azok a magánszemélyek, akik rendelkeznek új e-személyivel – és ahhoz

kérték az e-aláírás funkciót –, képesek teljes bizonyító erejű

magánokiratok elektronikus létrehozására (az ehhez szükséges

kártyaolvasót külön meg kell vásárolni). Új e-személyi ezzel az

opcióval továbbra is ingyenesen igényelhető a kormányablakokban, a

kiadás nem szünetel. Az Ügyfélkapuval rendelkezők használhatják még

az AVDH szolgáltatást, valamint az e-Papír alkalmazást, utóbbival a

legtöbb kormányzati és közigazgatási intézmény elérhető.

Elektronikus aláírás létrehozásához szükséges eszközöket piaci

szolgáltatóktól vehetnek igénybe a cégek és szervezetek. A

Microsecnél és a Netlocknál a tanúsítványok kiadása jelenleg sem

szünetel.

Jelen helyzetben a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség kiemelten

javasolja az elektronikus aláíráson alapuló ügyintézés előnyben

részesítését. Az említett módszerek tökéletesen és jogerősen

helyettesítik a korábban megszokott kézi aláírásos módszert. Így nem

csak a személyes találkozások, de a papírokkal való fizikai

kontaktus is elkerülhető