Egységes stratégiai irányítás a vasúti és autóbuszos közlekedésben – azé a Volán akié a MÁV
Szerkesztő - szerintem ez egy kimondottan épkézláb ötlet. Évtizedek óta megy a vita, hogyan
lehet szinkronba hozni a vasúti közlekedést a Volán buszjárataival. Ha hosszutávon utazok
kedvemre való a vasút minden kényelme. Jöhetek mehetek és VC is van. Rövid távon viszont a 
buszozás előnyösebb. A cikkcakk eleven, több vasútvonalat felszámolták, sok vidéki kisállomás
előtt rozsdáll a sínpálya. A buszok meg zsufoltak, a járművek elavultak, s nincs elegendő
sofőr és vonatvezető. Na, de ha a jét mamutvállalatot egybeforrasztják, s megpróbálják  az 
utasok és a cégek érdekeit összecsiszolni akkor csak jobb lehet.  Erről most végre döntött a 
vagyonkezelő miniszter. S ha ezzel sok vezető státusz is megtakarítható, több lesz a pénz a 
melósok megbecsülésére. Örvendetes döntés. Jut eszembe mintha egyszer már lett volna egy 
olyan, hogy MÁVAUT - nincs új a nap alatt.

Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt,
egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai
irányításának hosszú távú erősítése érdekében, 2020. július 15-től a
VOLÁNBUSZ Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. lesz.
 Az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul azon
kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén
javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok
mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig
a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.
 A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes
autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó
hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az
egységes jegy- és tarifa rendszer, utastájékoztatás és arculat
kialakításához szükséges feltételeket.
 Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a
közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és
megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve
a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének
versenyképessé és vonzóvá tétele.
 A társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által
ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.
 NVTNM
 Sajtó és Kommunikációs Főosztály
 Budapest, 2020. július 15.