“Az abroncsok mind egyformán néznek ki.”– mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés
    A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban
nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A
járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen
érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen
kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges
erőhatásának ideális feltételeit. Az abroncsok teljesítményét – a
fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot – egészen apró különbségek
sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató-
és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé.
     A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte
mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk,
valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az
autónkat.
gumi
 A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a
gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy
abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik
(al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy
nevek – nem
 költenek marketingre, sportszponzorációra – ám elvileg az
anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.
     A cikk teljes terjedelmében elérhető:
https://hta.org.hu/milyen-abroncsot-valasszunk-mi-az-ara-a-biztonsagnak/
     Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség